Artykuł

Podsumowanie działalności edukacyjnej Miejskiego Rzecznika Konsumentów w Łodzi w pierwszym półroczu 2024r.

  • kategoria:
  • Miasto

Miejski Rzecznik Konsumentów w Łodzi podsumowuje działalność, koncentrując się na wsparciu mieszkańców podczas licznych wydarzeń edukacyjnych.

zdjęcie z wydarzenia 29.02.2024r.
16 zdjęć
ZOBACZ
ZDJĘCIA (16)

W pierwszej połowie 2024 r. Miejski Rzecznik Konsumentów w Łodzi prowadził działalność edukacyjną w zakresie praw konsumenta organizując spotkania dla mieszkańców, w szczególności dla seniorów, dzieci i młodzieży. W spotkaniach brali udział przedstawiciele innych instytucji odpowiedzialnych za ochronę konsumentów.

29 lutego 2024 r. we współpracy z Urzędem Komunikacji Elektronicznej w Warszawie odbyło się pierwsze spotkanie zatytułowane „Seniorze, nie daj się złapać w sieci”, które poświęcone było omówieniu zasad bezpiecznych zakupów online, wskazówek jak cieszyć się zakupami i jak unikać zagrożeń związanych z internetowymi oszustwami.

18 marca 2024 r. w ramach obchodów Światowego Dnia Konsumenta odbyło się organizowane od lat we współpracy z Kliniką Prawa WPiA UŁ seminarium poświęcone prawom konsumenta, w tym roku wspólnie z UOKiK, Federacją Konsumentów i Polską Izbą Turystyczną zajmowaliśmy się tematem „Konsument na wakacjach” dyskutując o zagadnieniach umów turystycznych i wyzwaniach, jakie wiążą się z zapewnieniem efektywnej ochrony konsumentów na szeroko rozumianym rynku turystycznym.

25 marca 2024 r. gościliśmy p. Macieja Czaplińskiego z Biura Rzecznika Finansowego w Warszawie i rozmawialiśmy z mieszkańcami na temat „Bezpieczne pieniądze” informując o zasadach bezpieczeństwa przy transakcjach finansowych, korzystaniu z usług finansowych oraz lokowaniu oszczędności.

26 kwietnia 2024 r. Miejski Rzecznik Konsumentów podczas spotkania „Pomyśl zanim przyjmiesz zaproszenie – to może być najdroższe spotkanie w życiu”, rozmawialiśmy z mieszkańcami na temat zagrożeń związanych ze sprzedażą bezpośrednią w tym sprzedażą na pokazach. Dzięki udziałowi w spotkaniu p. Doroty Danisiewicz-Makowieckiej poruszyliśmy również kwestie związane z technikami manipulacyjnymi stosowanymi przez nieuczciwych sprzedawców.

Jak co roku Biuro Miejskiego Rzecznika było obecna podczas Senioraliów, króre w tym roku miały miejsce w dniach 11 - 24 maja.  Podczas pikników pracownicy Biura MRK udzielali mieszańcom porad prawnych, a w dniu 22 maja 2024 r. odbyły się warsztaty „Seniorze, poznaj swoje prawa i bądź świadomym konsumentem”, które przeprowadziliśmy we współpracy z Wojewódzkim Inspektorem Inspekcji Handlowej w Łodzi.

19 czerwca 2024 r. uczestniczyliśmy w zorganizowanym przez Wojewódzki Inspektorat Handlowy przy udziale Komendy Wojewódzkiej Policji, spotkaniu dotyczącym praw i bezpieczeństwa konsumentów, podczas którego uczestnicy mogli poszerzyć swoją wiedzę o swoich prawach oraz o tym, jak unikać oszustw oraz gdzie je można zgłaszać.

30 lipca2024 r. Wydział Zdrowia i Spraw Społecznych UMŁ  wraz z Rzecznikiem Osób z Niepełnosprawnościami  przy udziale Miejskiego Rzecznika Konsumentów i Wojewódzkiego Inspektoratu Handlowego zorganizował w Biurze Aktywności Miejskiej spotkanie poświęcone prawom konsumenta dedykowane osobom z niepełnosprawnościami ze specjalnym uwzględnieniem ich problemów i szczególnych potrzeb.

Aktualności

niedziela, 15 marca 2020

Zmiany dot. przyjmowania wniosków

Piotr Skobel

Centrum Świadczeń Socjalnych w Łodzi zmienia zasady obsługi świadczeniobiorców w związku z obowiązkiem zachowania społecznego dystansu. więcej

piątek, 13 marca 2020

Zamknięte Punkty obsługi świadczeniobiorców

Piotr Skobel

W związku z zagrożeniem epidemiologicznym związanym z koronawirusem od 16-03-2020 r. ( do odwołania) będą zamknięte Punkty Obsługi Świadczeniobiorców : więcej

czwartek, 12 marca 2020

Prosimy o ograniczenie wizyt

Piotr Skobel

W związku z zagrożeniem epidemiologicznym związanym z koronawirusem zachęcamy do składania wniosków drogą elektroniczną, bez konieczności wizyty w Centrum Świadczeń Socjalnych w Łodzi. więcej