Artykuł

Kodeks reklamowy będzie znowelizowany, ale wcześniej konsultacje społeczne

  • kategoria:
  • Miasto

Już ponad rok w Łodzi obowiązuje uchwała Rady Miejskiej dotycząca ustalenia zasad i warunków sytuowania na terenie miasta obiektów małej architektury, tablic i urządzeń reklamowych oraz ogrodzeń, ich gabarytów, standardów jakościowych, a także rodzajów materiałów budowlanych, z jakich mogą być wykonane, czyli tzw. kodeks reklamowy. Wkrótce rozpocznie się praca nad jego nowelizacją.

fot. Radosław Jóźwiak / UMŁ
Tomasz Piotrowski zapowiedział podczas konferencji prasowej, że kodeks po nowelizacji stanie się bardziej przejrzysty, czytelny i precyzyjny

W ciągu roku w mieście zlikwidowano wiele reklam wielkoformatowych, zaobserwować można zmiany w estetyce przestrzeni publicznej. Tomasz Piotrowski, dyrektor Biura Prezydenta UMŁ podkreśla, że pojawiało się wiele pozytywnych sygnałów dotyczących funkcjonowania kodeksu reklamowego, ale przyznaje także, że występowały problemy z interpretacją przepisów. - Po roku funkcjonowania tego dokumentu wyciągnęliśmy wnioski i chcielibyśmy go zaktualizować. Sprawić, że stanie się bardziej przejrzysty, czytelny i precyzyjny, by zarówno mieszkańcy, przedsiębiorcy, jak i urzędnicy dobrze rozumieli jego zapisy. Chcemy skupić się na rozwiązaniach, a nie problemach prawnych. Nowelizacja ma te wszystkie wątpliwości wyeliminować - tłumaczy Tomasz Piotrowski.  

W pracy nad nowelizacją uchwały brane będą pod uwagę przeprowadzone wcześniej konsultacje społeczne, wnioski ze spotkania z wojewodą łódzkim Zbigniewem Rau, spostrzeżenia profesjonalistów zajmujących się projektowaniem reklam i umieszczaniem ich w przestrzeniach publicznych oraz oceny Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego ws. spójności kodeksu reklamowego z prawem lokalnym.

Tomasz Piotrowski zaznaczył także, że to miasto powinno dawać pozytywny przykład innym podmiotom, dlatego w trakcie tworzenia nowelizacji wszystkie miejskie instytucje dostosują się do zapisów kodeksu reklamowego, a Straż Miejska usuwać będzie nielegalne reklamy z działek należących do miasta. Po zgłoszeniu pomysłu na sesji Rady Miasta ogłoszone zostaną także konsultacje społeczne, które stworzą przestrzeń do dyskusji na temat zapisów i zmian, które znajdą się w nowej wersji kodeksu reklamowego. Nowelizacja ustawy ma być gotowa pod koniec wakacji.   

Aktualności

środa, 22 kwietnia 2020

Zmiana wysokości dodatku energetycznego

Piotr Skobel

publikacja Obwieszczenia Ministra Klimatu z dnia 10 kwietnia 2020 r. w sprawie wysokości dodatku energetycznego obowiązującej od dnia 1 maja 2020 więcej

wtorek, 21 kwietnia 2020

Przedłużenie ważności świadectw dla obcokrajowców

Piotr Skobel

Przedłużono okresy trwania zezwolenia na pracę oraz zezwolenia na pobyt czasowy. więcej

Szczególne rozwiązania dot. przedłużenia orzeczeń o niepełnosprawności i niezdolności do pracy

Piotr Skobel

Centrum Świadczeń Socjalnych w Łodzi informuje, iż w związku z wprowadzonym na terenie Rzeczypospolitej Polskiej stanem epidemii, na podstawie ustawy z dnia 2 marca 2020 r. o szczególnych… więcej

czwartek, 2 kwietnia 2020

Zmiana terminu wypłat w m-cu kwietniu 2020

Piotr Skobel

W związku z ogłoszeniem na obszarze Rzeczypospolitej Polskiej stanu epidemii, w miesiącu kwietniu realizacje świadczeń nastąpią we wcześniejszych terminach. więcej

Portal Tarcza Antykryzysowa

Piotr Skobel

Centrum Świadczeń Socjalnych w Łodzi uprzejmie informuje, iż na portalu gov.pl działa strona „Tarcza Antykryzysowa” więcej

poniedziałek, 16 marca 2020

Ograniczenie wykonywania czynności przez CŚS w Łodzi

Piotr Skobel

Zarządzenie Nr 5/2020 Dyrektora Centrum Świadczeń Socjalnych w Łodzi z dnia 16 marca 2020 r. w sprawie ograniczenia wykonywania zadań przez Centrum Świadczeń Socjalnych w Łodzi. więcej