Artykuł

Call Center Senior. Uruchomiliśmy specjalny telefon dla seniorów

  • kategoria:
  • Koronawirus
  • Seniorzy

Apelujemy do łódzkich seniorów, by dbali o siebie, nie wychodząc z domu lub też wychodząc z domu tylko wtedy, kiedy potrzebują. Uruchomiliśmy specjalny telefon dla seniorów Call Center Senior 42 638 55 00. Telefon został uruchomiony podczas pierwszej fali covid-19 w marcu.

fot. Licencja CC0
Miasto uruchomiło specjalny telefon dla seniorów Call Center Senior - 42 638 55 00

- Teraz telefon działa w godzinach pracy urzędu, czyli we wtorki w godzinach 9:00 -17:00, w pozostałe dni powszednie od 8 do 16. Jeżeli liczba połączeń telefonicznych wzrośnie wtedy będziemy reagować i wydłużać czas pracy – informuje Jarosław Chwiałkowski, pełniący obowiązki dyrektora Departamentu Organizacji Urzędu i Obsługi Mieszkańców UMŁ.

Seniorzy najchętniej korzystali z tego numeru w marcu, od 16 do końca marca w sumie zgłosili ponad 1200 różnych spraw.

- Były to różne pytania – od tych dotyczących otwarcia aptek, przychodni, przez zgłaszanie potrzeb robienia zakupów, aż po chęć po prostu porozmawiania – dodaje dyrektor Jarosław Chwiałkowski.

Centra Zdrowego i Aktywnego Seniora zostają zamknięte, w zamian za to, realizowane będą zajęcia online.

- Oferujemy zajęcia fizjoterapeutyczne, gimnastyczne, które będą odbywać się teraz za pośrednictwem Internetu, można to będzie zobaczyć na stronie dla seniorów, oraz na profilu Seniorzy w Łodzi na facebooku. Chodzi o to, by seniorzy mieli możliwość spędzenia ciekawie czasu i nie popadali w depresję. – informuje Katarzyna Jarosińska z Oddziału ds. Polityki Senioralnej UMŁ.

Dodatkowo uruchomiony został projekt „Przepis na zdrowie” w trybie online, który pomaga walczyć ze stresem w życiu codziennym. Są to warsztaty, podczas których można dowiedzieć się jak radzić sobie z lękiem w życiu codziennym, ale też po prostu porozmawiać z innymi ludźmi. Wszystkie informacje na temat zajęć dedykowanych seniorom są na stronie www.lodz.pl/seniorzy.

Od piątku 16 października Biuro Aktywności Miejskiej przyjmuje zgłoszenia do Miejskiego Wolontariatu. W tym celu uruchomiliśmy specjalny adres mailowy i numer telefonu. Pod adresem e-mail wolontariat@uml.lodz.pl lub numerem telefonu Biura Aktywności Miejskiej 42 638 52 53 wszyscy zainteresowani otrzymają informacje i kolejne instrukcje co zrobić, by zostać wolontariuszem. Każdy wolontariusz zostanie wyposażony w rękawiczki i maseczki. Najczęstsza pomoc to zakupy spożywcze, czy odbiór leków z apteki.

Podczas pierwszej fali covid wolontariat działał od marca do czerwca, wówczas zarejestrowało się 165 wolontariuszy i otrzymaliśmy około 650 spraw.

Apelujemy także jako miasto, o wsparcie sąsiedzkie – taka pomoc jest najłatwiejsza do zorganizowania i najbardziej skuteczna. Zrobienie dodatkowych zakupów sąsiadowi z tej samej klatki, jest najlepszym rozwiązaniem i najmniej obciążającym, dla samych pomagających.

Aktualności

poniedziałek, 16 marca 2020

Ograniczenie wykonywania czynności przez CŚS w Łodzi

Piotr Skobel

Zarządzenie Nr 5/2020 Dyrektora Centrum Świadczeń Socjalnych w Łodzi z dnia 16 marca 2020 r. w sprawie ograniczenia wykonywania zadań przez Centrum Świadczeń Socjalnych w Łodzi. więcej

niedziela, 15 marca 2020

Zmiany dot. przyjmowania wniosków

Piotr Skobel

Centrum Świadczeń Socjalnych w Łodzi zmienia zasady obsługi świadczeniobiorców w związku z obowiązkiem zachowania społecznego dystansu. więcej

piątek, 13 marca 2020

Zamknięte Punkty obsługi świadczeniobiorców

Piotr Skobel

W związku z zagrożeniem epidemiologicznym związanym z koronawirusem od 16-03-2020 r. ( do odwołania) będą zamknięte Punkty Obsługi Świadczeniobiorców : więcej

czwartek, 12 marca 2020

Prosimy o ograniczenie wizyt

Piotr Skobel

W związku z zagrożeniem epidemiologicznym związanym z koronawirusem zachęcamy do składania wniosków drogą elektroniczną, bez konieczności wizyty w Centrum Świadczeń Socjalnych w Łodzi. więcej