Artykuł

Biuro Miejskiego Rzecznika Konsumentów w Łodzi będzie pracować zdalnie

  • kategoria:
  • Koronawirus

W związku z sytuacją epidemiczną w biurze, począwszy od 30.10 Biuro Miejskiego Rzecznika Konsumentów w Łodzi będzie udzielać porad w sprawach konsumenckich tylko telefonicznie.

Porady będą udzielane pod numerami telefonów 42 638 46 56 (sekretariat), 42 638 46 57, 42 638 46 58, 42 638 54 45, lub e-mailem: mrk@uml.lodz.pl.

Rekomendujemy, aby konsumenci, których sprawy są już prowadzone przez Biuro, kontaktowali się bezpośrednio z pracownikami prowadzącymi sprawy – imiona i nazwiska pracowników wraz z numerami telefonu i adresami e-mail podane są w każdym piśmie Biura, jakie było wysłane w danej sprawie do konsumenta. W razie wątpliwości należy kontaktować się telefonicznie pod nr 42 638 46 56 (sekretariat).

UWAGA: W przypadku przesyłania do Biura Rzecznika Konsumentów drogą e-mailową jakichkolwiek dokumentów, zalecanym sposobem postępowania jest zabezpieczenie dokumentacji hasłem i jednocześnie przekazanie pracownikowi Biura Rzecznika innym kanałem komunikacji (najlepiej telefonicznie pod nr 42 638 46 56) hasła dostępu.

Wnioski o podjęcie przez Rzecznika Konsumentów interwencji u przedsiębiorcy przyjmowane są wyłącznie na piśmie. Wzór wniosku możliwy jest do pobrania ze strony internetowej UMŁ, z zakładki: https://uml.lodz.pl/dla-mieszkancow/rzecznicy-i-pelnomocnicy/miejski-rzecznik-konsumentow-w-lodzi/

Wnioski te należy kierować do Biura Rzecznika:

  • umieszczając w pojemniku przy wejściach do Urzędu w lokalizacjach: ul. Piotrkowska 110, ul. Zachodnia 47, Al. Piłsudskiego 100,
  • drogą pocztową,
  • przez Elektroniczną Platformę Usług Administracji Publicznej (wymagane jest posiadanie profilu zaufanego ePUAP).

Niezależnie od Biura Rzecznika Konsumentów w Łodzi pomoc prawną konsumentom świadczy Ogólnopolska Infolinia Konsumencka – tel. 801 440 220 oraz 22 290 89 16, a za pośrednictwem Internetu Konsumenckie Centrum E-porad - w celu uzyskania tam pomocy należy wysyłać wiadomości na adres e-mail: porady@dlakonsumentow.pl.

Można także korzystać z portalu https://e-konsument.com/, który automatycznie generuje poradę prawną. Pomoc prawna jest bezpłatna.

Aktualności

poniedziałek, 26 lutego 2024

Wydłużenie okresu legalnego pobytu obywateli Ukrainy

Centrum Świadczeń Socjalnych w Łodzi informuje, że z uwagi na nowelizację przepisów ustawy o pomocy obywatelom Ukrainy w związku z konfliktem zbrojnym na terytorium tego państwa legalny pobyt… więcej

poniedziałek, 12 lutego 2024

Od 19-02-2024 r. zamknięcie punktu składania wniosków o wypłatę dodatku osłonowego przy al. Piłsudskiego 100.

Centrum Świadczeń Socjalnych w Łodzi informuje, że w związku z małym zainteresowaniem składaniem wniosków o wypłatę dodatku osłonowego poprzez umieszczenie ich w urnie na dokumenty znajdującej się… więcej

piątek, 19 stycznia 2024

Wnioski o dodatek osłonowy

Piotr Skobel

Centrum Świadczeń Socjalnych w Łodzi informuje, że zostało ogłoszone Rozporządzenie Ministra Klimatu i Środowiska z dnia 16 stycznia 2024 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie wzoru wniosku o… więcej

czwartek, 4 stycznia 2024

Brak wzoru wniosku o Dodatek Osłonowy na rok 2024

Centrum Świadczeń Socjalnych w Łodzi informuje, że w związku z brakiem ogłoszenia Rozporządzenia Ministra Klimatu i Środowiska określającego wzór wniosku o dodatek osłonowy na rok 2024 nie ma… więcej

środa, 3 stycznia 2024

Refundacja podatku VAT dla odbiorców paliw gazowych w 2024 r.

Centrum Świadczeń Socjalnych w Łodzi informuje, że zgodnie z ustawą z dnia 7 grudnia 2023 r. o zmianie ustaw w celu wsparcia odbiorców energii elektrycznej, paliw gazowych i ciepła refundacja podatku… więcej

piątek, 29 grudnia 2023

Dodatek Osłonowy

Centrum Świadczeń Socjalnych w Łodzi informuje, że od stycznia 2024 r. przysługuje jednorazowa pomoc finansowa w postaci dodatku osłonowego. Zgodnie z ustawą z dnia 17 grudnia 2021r. o dodatku… więcej