Artykuł

Teleporady dla osób głuchych w miejskich centrach medycznych. Przez komunikator internetowy, z pomocą tłumacza języka migowego

  • kategoria:
  • Zdrowie
  • Koronawirus
  • bez barier

W związku z epidemią koronawirusa wizyty w poradniach zdrowia ograniczane są tylko do sytuacji koniecznych. Większość kontaktów między pacjentem a lekarzem odbywa się na zasadzie teleporady telefonicznej. Jak można w tej sytuacji pomóc osobie głuchej bądź bardzo słabo słyszącej?

Do miejskich centrów medycznych wprowadzany jest specjalny program do wideorozmowy. Oprócz lekarza oraz pacjenta - za zgodą osoby głuchej, szukającej porady medyka - w rozmowie uczestniczy tłumacz języka migowego.

Do miejskich centrów medycznych wprowadzany jest specjalny program do wideorozmowy. Oprócz lekarza oraz pacjenta - za zgodą osoby głuchej, szukającej porady medyka - w rozmowie uczestniczy tłumacz języka migowego. Wykorzystywana jest do tego specjalna aplikacja oraz komunikator. 

Takie rozwiązanie wykorzystywane jest już w dwóch miejskich szpitalach: Jonschera oraz Rydygiera. Przy tłumaczeniach migowych pomagają osoby z Polskiego Związku Głuchych w Łodzi. Do wprowadzenia specjalnych wideorozmów przygotowują się też pozostałe miejskie centra medyczne. W ciągu najbliższych tygodni z takich samych konwersacji skierowanych do osób głuchych i słabosłyszących będą mogli korzystać pacjenci z dysfunkcjami słuchu oraz mowy we wszystkich 30 miejskich poradniach zdrowia w całej Łodzi.

Przypomnijmy, problemy ze słuchem ma kilka tysięcy łodzian. 

Jak podkreśla Rzecznik Osób Niepełnosprawnych w Łodzi, taką funkcjonalność i pomoc dla osób głuchych wprowadzono też w 14 instytucjach publicznych w mieście. Z możliwości wideorozmowy z pomocą tłumacza języka migowego można skorzystać m.in. w: Urzędzie Miasta Łodzi (m.in. centrach obsługi mieszkańca we wszystkich częściach miasta czy w wydziale komunikacji), Powiatowym Urzędzie Pracy, Miejskim Zespole ds. Orzekania o Niepełnosprawności, Centrum Informacji Turystycznej oraz oczywiście u Rzecznika Osób Niepełnosprawnych.

Aktualności

wtorek, 25 stycznia 2022

Dodatek osłonowy. Zmiany w przyjmowaniu wniosków. Jakie i czego dotyczą?

W związku z coraz większą zachorowalnością wśród pracowników Centrum Świadczeń Socjalnych w Łodzi, od 27 stycznia 2022 r. w ŁCKM przy ul. Piotrkowskiej 110, a od 1 lutego 2022 r. w punkcie przy al.… więcej

poniedziałek, 17 stycznia 2022

Wnioski o dodatek osłonowy można składać w nowych lokalizacjach

Centrum Świadczeń Socjalnych w Łodzi informuje, że wnioski o dodatek osłonowy mieszkańcy Łodzi mogą składać w następujących lokalizacjach: przy ul. Urzędniczej 45, pok. 16, pok. 17, pok. 29 przy ul.… więcej

piątek, 14 stycznia 2022

Wnioski o dodatek osłonowy można składać w nowych lokalizacjach.

Centrum Świadczeń Socjalnych w Łodzi informuje, że wnioski o dodatek osłonowy mieszkańcy Łodzi mogą składać w następujących lokalizacjach: przy ul. Urzędniczej 45, pok. 16, pok. 17, pok. 29  przy… więcej

Wnioski o dodatek osłonowy można również składać przy ul. Drewnowskiej 5

Centrum Świadczeń Socjalnych w Łodzi informuje, iż od dnia 13-01-2022 r. wnioski o dodatek osłonowy można złożyć również przy ul. Drewnowskiej 5 (wejście od  ul. Lutomierskiej 2/4/6 lub ul.… więcej

poniedziałek, 10 stycznia 2022

Wykaz kont bankowych CŚS w Łodzi:

Piotr Skobel

Od  1 stycznia 2022 r. obsługę bankową Centrum Świadczeń Socjalnych w Łodzi prowadzi Bank Pekao S.A. Wykaz kont bankowych CŚS w Łodzi: wpłaty należności dłużnika alimentacyjnego dotyczące fundusz… więcej

poniedziałek, 3 stycznia 2022

Dodatek Osłonowy

Centrum Świadczeń Socjalnych w Łodzi informuje, iż od dnia 04-01-2022 r. można złożyć wniosek o dodatek osłonowy. więcej