Artykuł

Specjalne formy pomocy w przychodniach

  • kategoria:
  • Zdrowie
  • Koronawirus
  • Seniorzy

Miejskie centra medyczne przygotowały specjalne formy pomocy dla pacjentów, którzy w związku z koronawirusem nie mogą lub nie powinni przychodzić osobiście do swojej poradni: dodatkowe telefony do lekarzy czy specjalnie dedykowane maile w sprawie przedłużenia recept.

fot. Archiwum UMŁ
Miejskie centra medyczne przygotowały specjalne formy pomocy dla pacjentów, którzy w związku z koronawirusem nie mogą lub nie powinni przychodzić osobiście do swojej poradni.

Medycy też sami kontaktują się z pacjentami przewlekle chorymi, którym zbliża się wyznaczony termin wizyty. 

Przypomnijmy:

Przychodnie dla bezpieczeństwa pacjentów ograniczają porady podczas osobistej wizyty do absolutnie konicznych.  Miejskie poradnie już od kilku dni namawiają pacjentów do rozważnych decyzji w sprawie korzystania z placówek oraz sugerują kierowanie zapytań najpierw drogą telefoniczną. Dzięki teleporadom można uzyskać m.in. zwolnienie, receptę czy poradę lekarza.

Ale miejskie centra medyczne uruchomiły też dodatkowe usługi dla pacjentów, którzy muszą skorzystać z porady lekarza czy przedłużyć receptę. 

Miejskie Centrum Medyczne Górna ze względu na aktualną sytuację epidemiczną uruchomiło specjalnie dedykowane skrzynki mailowe, osobne dla pięciu poradni. Można przez nie składać wnioski o wypisanie recepty na leki przewlekle stosowane.  Informacje trzeba kierować na adresy poradni, do których pacjenci są zapisani. 

  • przychodnia przy ul. Felińskiego 7: 
    recepta_felinskiego@mcmgorna.pl
  • przychodnia przy ul. Tatrzańskiej 109: 
    recepta_tatrzanska@mcmgorna.pl
  • przychodnia przy ul. Odrzańskiej 29:
    recepta_odrzanska@mcmgorna.pl
  • przychodnia przy ul. Cieszkowskiego 6:
    recepta_cieszkowskiego@mcmgorna.pl
  • przychodnia przy ul. Rzgowskiej 170:
    recepta_rzgowska@mcmgorna.pl

Również Miejskie Centrum Medyczne na Polesiu uruchomiło specjalną skrzynkę mailową, przez którą można prosić o wypisanie recepty: recepta@mcmpolesie.pl. 

MCM Polesie uruchomiło też dodatkowe numery telefonów, pod którymi udziela teleporad. 

Miejskie Centrum Medyczne Widzew ma np. numery teleporad dedykowane nie tylko lekarzom internistom, ale i specjalistom. Kontakty do laryngologa, urologa czy ginekologa znajdziemy na stronie internetowej centrum. Telefony są dedykowane zarówno poradni na ul. Piłsudskiego 157, jak i Elsnera 19:

https://mcmwidzew.pl/images/DYzURY%20LEKARZY%20ORAZ%20TELEPORADY.pdf

oraz https://mcmwidzew.pl/images/teleporady_elsnera.pdf

Miejskie Centrum Medyczne im. Jonschera  wprowadziło zmiany w pracy poradni specjalistycznych. Do pacjentów, którzy na następny dzień mieli zaplanowaną wizytę, a nie wymagają bezpośredniej interwencji lekarza (np. badania) - pracownicy centrum zadzwonią sami i poinformują o planowanym przeprowadzeniu teleporady. W dniu planowanej "wizyty" MCM zadzwoni sam. Pacjent nie musi dzwonić. Centrum medyczne przypomina też, by uzyskać e-receptę należy założyć internetowe konto pacjenta na stronie: https://pacjent.gov.pl/internetowe-konto-pacjenta

Również Miejskie Centrum Medyczne Bałuty wprowadziło dodatkowe kontakty telefoniczne dla pacjentów chcących korzystać z teleporad. Informacja o chęci uzyskania teleporady trafia do pracownika rejestracji, zaś oddzwania do pacjenta lekarz. Część lekarzy - specjalistów samodzielnie inicjuje kontakt z pacjentami, by skonsultować choroby przewlekłe.

Aktualne kontakty (do wszystkich lekarzy podstawowej opieki medycznej) znajdziemy pod poniższym linkiem:

https://uml.lodz.pl/dla-mieszkancow/zdrowie/coronavirus-covid-19/wazne-telefony-i-instytucje/teleporady-dotyczace-koronawirusa-w-przychodniach-poz/

Aktualności

wtorek, 28 września 2021

Zdjęcie pola- Ilustracja ozdobna bez dalszego znaczenia

Wysokość przeciętnego dochodu z pracy w indywidualnych gospodarstwach rolnych z 1 ha przeliczeniowego w 2020 r.

Obwieszczenie Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego z dnia 22 września 2021 r. w sprawie wysokości przeciętnego dochodu z pracy w indywidualnych gospodarstwach rolnych z 1 ha przeliczeniowego w… więcej

środa, 22 września 2021

Dyżury pracowników ZUS w Centrum Świadczeń Socjalnych

Centrum Świadczeń Socjalnych w Łodzi informuje o możliwości konsultacji z pracownikiem ZUS w sprawie złożenia wniosku o Dobry Start w dniach 7 oraz 8 października 2021. więcej

wtorek, 14 września 2021

Dyżury pracowników ZUS w Centrum Świadczeń Socjalnych

Centrum Świadczeń Socjalnych w Łodzi informuje o możliwości konsultacji z pracownikiem ZUS w sprawie złożenia wniosku o Dobry Start w dniach 15 oraz 22 września 2021. więcej

Informacja dotycząca upływu terminu ważności kart przedpłaconych Getin Noble Bank S.A.

Centrum Świadczeń Socjalnych w Łodzi informuje, iż z dniem 31.12.2021r. upływa termin ważności kart przedpłaconych Getin Noble Bank S.A. Prosimy o wypłacenie wszystkich środków znajdujących się… więcej

środa, 1 września 2021

Dyżury pracowników ZUS w Centrum Świadczeń Socjalnych

Piotr Skobel

Centrum Świadczeń Socjalnych w Łodzi informuje o możliwości konsultacji z pracownikiem ZUS w sprawie złożenia wniosku o Dobry Start w dniach 2 i 3 oraz 9 i 10 września 2021. więcej

piątek, 13 sierpnia 2021