Artykuł

Seniorzy pomagają seniorom w dobie koronawirusa

  • kategoria:
  • Koronawirus
  • Seniorzy

10 wolontariuszy-seniorów Telefonu Życzliwości przeniosło swoją "pracę" do domu i odbiera telefony od innych seniorów, którzy potrzebują pomocy. W dobie koronawirusa każdy z wolontariuszy ma ich nawet kilkanaście więcej w ciągu tygodnia.

Jak przyznaje Grażyna Jagodzka, seniorka, koordynator Telefonu Życzliwości, dziś, w erze koronawirusa wolontariusze "pracy" mają jeszcze więcej niż dotychczas.

Obecnie z kadrą Telefonu możecie konktatować się 3 pod numerami:

739 903 452
739 903 453
42 638 50 32

Przypomnijmy, Telefon Życzliwości działa od 5 lat dzięki współpracy Urzędu Miasta Łodzi, Fundacji Subvenio oraz osób 60+.  Tworzy go sieć wolontariuszy - seniorów, którzy postanowili poświęcić swój prywatny czas, by pomagać innym seniorom. Zaczynali od kilku godzin w tygodniu, gdy siadali do telefonu w CZAS, by odbierać połączenia od innych seniorów potrzebujących wsparcia, informacji czy zwykłej życzliwej rozmowy.

W erze, w której korzystamy np. z internetu, by zdobywać informacje - seniorzy nie do końca mogli się odnaleźć. Telefon Życzliwości stał się ich oknem na świat oraz źródłem wiedzy. A często, dla osób samotnych czy schorowanych, po prostu szansą na rozmowę. Z czasem między wolontariuszami a dzwoniącymi wytworzyły się przyjaźnie i znajomości. Są to osoby, do których wolontariusz z CZAS dzwoni częściej, regularnie.

Dziś CZAS, w związku z pandemią koronawirusa, został zamknięty dla uczestników dotychczasowych zajęć (seniorzy korzystali tu m.in. z gimnastyki, spotkań brydżowych, kursów komputerowych czy nauki języka angielskiego), ale Telefon Życzliwości nie zawiesił działania. Wolontariusze, korzystając z telefonów komórkowych, prowadzą swoją działalność z domów.

Jak przyznaje Grażyna Jagodzka, seniorka, koordynator Telefonu Życzliwości, dziś, w erze koronawirusa "pracy" mają jeszcze więcej niż dotychczas. Tylko do Pani Grażyny w ciągu ostatnich kilku dni zadzwoniło 15 nowych osób. Telefony są nie tylko z Łodzi, ale i z całej Polski. Seniorzy dzwonią ze sprawami rodzinnymi, zdrowotnymi, sądowymi. Proszą też o pomoc. Np. dwóch starszych Panów z Łodzi, w wieku 80 i 96 lat, potrzebowało wsparcia w dowozie ciepłych posiłków, ponieważ ich dotychczasowa osiedlowa jadłodajnia zamknęła się w związku z epidemią.

Wolontariusze kierują starsze osoby z Łodzi pod specjalny numer telefonu dla seniorów uruchomiony przez Urząd Miasta Łodzi: 42 638 55 00. Kontaktują się też w ich sprawach z Centrum Zarządzania Kryzysowego czy z Biurem Partycypacji Społecznej UMŁ, które koordynuje pracę wolontariuszy robiących m.in. zakupy dla seniorów.

Aktualności

wtorek, 27 lipca 2021

Wypłacane świadczenie- ilustracja bez dodatkowych treści

Okres świadczeniowy 2021/2022 dla wniosków papierowych

Piotr Skobel

Wnioski o świadczenia rodzinne oraz o świadczenia alimentacyjne w formie papierowej na okres zasiłkowy/świadczeniowy 2021/2022 można składać od dnia 2 sierpnia 2021 r. w Centrum Świadczeń Socjalnych w… więcej

wtorek, 6 lipca 2021

Wniosek o świadczenie 300+ złożysz tylko elektronicznie

ZUS

Od 1 lipca 2021 r. nastąpiły istotne zmiany w zakresie realizacji świadczenia 300+ w ramach programu „Dobry start”. Od tej daty beneficjenci 300+ będą mogli składać wniosek o ustalenie prawa do… więcej

poniedziałek, 21 czerwca 2021

nowe zasady przyznawania dodatków mieszkaniowych od 01 lipca 2021 r

Piotr Skobel

Centrum Świadczeń Socjalnych w Łodzi informuje, iż od 1 lipca 2021 r. wchodzi w życie nowelizacja ustawy o dodatkach mieszkaniowych. Najważniejsze zmiany to: definicja dochodu, który będzie… więcej

przypominamy o składaniu wniosków o świadczenie wychowawcze (500+)

Piotr Skobel

Centrum Świadczeń Socjalnych w Łodzi przypomina, że trwa akcja naboru wniosków o świadczenie wychowawcze (500+) na okres od 1 czerwca 2021 r. do 30 maja 2022 r.W związku z tym, tylko złożenie wniosku… więcej

nowy okres zasiłkowy/świadczeniowy dla wniosków składanych drogą elektroniczną

Piotr Skobel

Centrum Świadczeń Socjalnych informuje, iż od dnia 1 lipca 2021 r. można składać drogą elektroniczną wnioski na nowy okres zasiłkowy/świadczeniowy o przyznanie: świadczeń rodzinnych za… więcej

czwartek, 17 czerwca 2021

Świadczenie dobry start (300+) na nowych zasadach w ZUS

Piotr Skobel

Od 01-07-2021 r. wnioski o świadczenie dobry start (300+) będzie przyjmował i rozpatrywał Zakład Ubezpieczeń Społecznych. Centrum Świadczeń Socjalnych w Łodzi nie będzie już realizowało tego zadania. … więcej