Artykuł

Rusza rekrutacja do projektu „Akademia Edukacji Finansowej"

  • kategoria:
  • Miasto
  • NGO

Stowarzyszenie Krzewienia Edukacji Finansowej w dniu 1 października 2021 r.  rozpoczęło realizację projektu edukacyjnego pt: „Akademia edukacji finansowej - szkolenia z edukacji finansowej dla pracowników pomocy społecznej”. Projekt realizowany z Narodowym Bankiem Polskim w ramach programu edukacji ekonomicznej.

SKEF jako organizacja pożytku publicznego, realizująca działalność edukacyjną, doradczą i wydawniczą zaprasza pracowników zajmujących się pomocą społeczną (np.: asystentów rodzin, pracowników socjalnych, pomocy społecznej zatrudnionych w jednostkach organizacyjnych pomocy społecznej jak np.: regionalne ośrodki polityki społecznej, powiatowe centra pomocy rodzinie, ośrodki pomocy społecznej, domy pomocy społecznej, placówki specjalistycznego poradnictwa, w tym rodzinnego, ośrodki wsparcia, ośrodki interwencji kryzysowej a także w organizacjach pozarządowych działających na rzecz osób wykluczonych społecznie z terenu całego kraju do udziału w projekcie pt. „Akademia edukacji finansowej - szkolenia z edukacji finansowej dla pracowników pomocy społecznej”.

Głównym celem projektu jest podniesienie kompetencji zawodowych wśród 60 osób - kadry sektora pomocy społecznej oraz organizacji pozarządowych w zakresie wsparcia osób zagrożonych nadmiernym zadłużeniem i wykluczeniem społecznym, poprzez wzrost wiedzy i umiejętności finansowych w okresie od 1.10.2021 do 30.06.2022.

Natomiast cele szczegółowe to:

  • Wzrost wiedzy i umiejętności finansowych w zakresie planowania i kontroli budżetu domowego.
  • Wzrost wiedzy i umiejętności finansowych w zakresie produktów i usług finansowych.
  • Wzrost wiedzy i umiejętności w zakresie procedury upadłości konsumenckiej oraz zjawiska nadmiernego zadłużenia.
  • Rozwój kompetencji zawodowych wśród pracowników sektora pomocy społecznej oraz organizacji pozarządowych poprzez udział w szkoleniach on-line.

W ramach projektu będą przeprowadzone bezpłatne szkolenia w formie zdalnej (on-line). Zostaną utworzone 4 grupy szkoleniowe po 15 osób (łącznie 60 osób). Dla każdej grupy zostanie przeprowadzony cykl szkoleń obejmujący 4 moduły w łącznym wymiarze 12 godz.(60 min.). Zajęcia będą prowadzić trenerzy-specjaliści SKEF posiadający długoletnie doświadczenie w zakresie funkcjonowania systemu usług finansowych, procedur egzekucji i windykacji należności, planowania finansowego i budżetu domowego.

MODUŁOWY PROGRAM SZKOLEŃ:

  • Moduł 1.  Rola edukacji finansowej w zapobieganiu nadmiernemu zadłużeniu (3 godz.)
  • Moduł 2. Produkty i usługi finansowe (3 godz.)
  • Moduł 3. Abc windykacji i egzekucji należności (3 godz.)
  • Moduł 4. Upadłość konsumencka (3 godz.)

Zajęcia będą prowadzone od marca 2022 r. Każdy uczestnik otrzyma publikację w wersji elektronicznej zawierającą szczegółowe omówienie treści prezentowanych podczas szkoleń oraz certyfikaty ukończenia 4 modułów szkoleń. Dla uczestników szkoleń po każdym module szkoleniowym przewidziana jest 1 godz.(60 min.) konsultacji/poradnictwa prowadzona przez trenera danego modułu szkoleniowego.

Aktualnie rozpoczęto rekrutację uczestników do projektu, która ma charakter otwarty i odbywa się poprzez zgłoszenie uczestnika za pośrednictwem formularza zgłoszeniowego oraz deklaracji wyboru grupy szkoleniowej. Podstawowym kryterium dostępu dla zainteresowanych osób jest zatrudnienie w instytucjach/organizacjach związanych z pomocą społeczną.

Osoba do kontaktu: Pani Iwona Karmasz - koordynator ds. szkoleń; tel: 58/624-98-76; e-mail: ikarmasz@skef.pl 

Formularz zgłoszeniowy oraz deklaracja wyboru grupy szkoleniowej, które są dostępne na stronie https://www.skef.pl/akademia-edukacji-finansowej/ i przesłanie e-mailem (scany, zdjęcia) na adres: ikarmasz@skef.pl w terminie do dnia 31.01.2022 r.

Aktualności

poniedziałek, 17 stycznia 2022

Wnioski o dodatek osłonowy można składać w nowych lokalizacjach

Centrum Świadczeń Socjalnych w Łodzi informuje, że wnioski o dodatek osłonowy mieszkańcy Łodzi mogą składać w następujących lokalizacjach: przy ul. Urzędniczej 45, pok. 16, pok. 17, pok. 29 przy ul.… więcej

piątek, 14 stycznia 2022

Wnioski o dodatek osłonowy można składać w nowych lokalizacjach.

Centrum Świadczeń Socjalnych w Łodzi informuje, że wnioski o dodatek osłonowy mieszkańcy Łodzi mogą składać w następujących lokalizacjach: przy ul. Urzędniczej 45, pok. 16, pok. 17, pok. 29  przy… więcej

Wnioski o dodatek osłonowy można również składać przy ul. Drewnowskiej 5

Centrum Świadczeń Socjalnych w Łodzi informuje, iż od dnia 13-01-2022 r. wnioski o dodatek osłonowy można złożyć również przy ul. Drewnowskiej 5 (wejście od  ul. Lutomierskiej 2/4/6 lub ul.… więcej

poniedziałek, 10 stycznia 2022

Wykaz kont bankowych CŚS w Łodzi:

Piotr Skobel

Od  1 stycznia 2022 r. obsługę bankową Centrum Świadczeń Socjalnych w Łodzi prowadzi Bank Pekao S.A. Wykaz kont bankowych CŚS w Łodzi: wpłaty należności dłużnika alimentacyjnego dotyczące fundusz… więcej

poniedziałek, 3 stycznia 2022

Dodatek Osłonowy

Centrum Świadczeń Socjalnych w Łodzi informuje, iż od dnia 04-01-2022 r. można złożyć wniosek o dodatek osłonowy. więcej

środa, 1 grudnia 2021

Informacja dotycząca upływu terminu ważności kart przedpłaconych Getin Noble Bank S.A.

Centrum Świadczeń Socjalnych w Łodzi przypomina, iż z dniem 31.12.2021r. upływa termin ważności kart przedpłaconych Getin Noble Bank S.A. Prosimy o wypłacenie wszystkich środków znajdujących się… więcej