Artykuł

Powstało stowarzyszenie Polskie Aquaparki i Pływalnie, które będzie walczyć o interesy swojej branży

  • kategoria:
  • Miasto
  • Koronawirus

Aquaparki, pływalnie i saunaria to jedna, potężna i nieustannie rozwijająca się gałąź gospodarki. W Polsce sektor aquaparków i pływalni to kilka miliardów inwestycji, tysiące miejsc pracy, setki firm kooperujących, a przede wszystkim miliony Klientów szukających zdrowia, relaksu i sportowego mistrzostwa.

Wprowadzone przez rząd rozporządzenia stawiają branżę w trudnej sytuacji i pozbawiają szans na dalsze funkcjonowanie w czasie epidemii koronawirusa. Stojąc w obliczu tego wyzwania 19 listopada w Poznaniu zebrali się reprezentanci 20 aquaparków i pływalni z całej Polski w celu zawiązania stowarzyszenia o nazwie „Polskie Aquaparki i Pływalnie”.

Na takim spotkaniu nie mogło oczywiście zabraknąć również przedstawicieli łódzkiego parku wodnego. Aquapark FALA już od samego początku pandemii koronawirusa regularnie informował Falowiczów nie tylko o podejmowanych krokach mających na celu zapewnienia jak najszybszego i najbezpieczniejszego korzystania z parków wodnych, ale również o kolejnych wdrażanych środkach bezpieczeństwa w ramach nowego reżimu sanitarnego. Naturalną kontynuacją tych działań był czynny udział reprezentantów łódzkiej spółki w zeszłotygodniowym spotkaniu oraz podpisanie przez delegatów FALI aktu powołującego do życia nową organizację zrzeszającą największych przedstawicieli branży.

Podczas spotkania wybrane zostały władze w tym Zarząd i Komisja Rewizyjna Stowarzyszenia (której wiceprzewodniczącym został jeden z przedstawicieli Aquaparku FALA), a Walne Zebranie jednogłośnie przyjęło treść Statutu Stowarzyszenia.

Podstawowe postulaty Polskich Aquaparków i Pływalni to:

  1. Uznanie PAiP jako osobnej branży, z którą prowadzi dialog strona rządowa;
  2. Uzyskanie realnej, dedykowanej dla branży pomocy finansowej, która umożliwi zachowanie płynności finansowej, spłatę zobowiązań i ochronę miejsc pracy;
  3. Zrozumienie dla prozdrowotnej działalności i ponadstandardowego bezpieczeństwa PAiP;
  4. Wznowienia działalności na poziomie 50% frekwencji w strefie czerwonej oraz 75% frekwencji w strefie żółtej.

Przejrzystych przepisów prawnych umożliwiających prowadzenie działalności gospodarczej bez ryzyka ewentualnych konsekwencji karno-skarbowych z powodu swobody ich interpretacji przez organy kontrolne.

Aktualności

poniedziałek, 22 czerwca 2020

nowy okres świadczeniowy dla wniosków składanych drogą elektroniczną

Piotr Skobel

Centrum Świadczeń Socjalnych informuje, iż od dnia 1 LIPCA 2020 r. można składać drogą elektroniczną wnioski na nowy okres zasiłkowy/świadczeniowy o przyznanie: świadczenia dobry start „300+” za… więcej

piątek, 22 maja 2020

Wznowienie bezpośredniej obsługi

Piotr Skobel

Centrum Świadczeń Socjalnych w Łodzi informuje, że od dnia 25-05-2020 r. wznowiona zostaje bezpośrednia obsługa mieszkańców wyłącznie w sprawach wymagających osobistego udziału interesantów przy ul.… więcej

środa, 10 czerwca 2020

Obrazek przedstawiający kalkulator i monety- nawiązanie do kont, pod którymi można wpłacać zadłużenie, lub przekazane przez dłużnika wpłaty

Zmiana kryterium dochodowego- Fundusz Alimentacyjny

Piotr Skobel

Centrum Świadczeń Socjalnych w Łodzi informuje, że przy ustalaniu prawa do świadczeń z funduszu alimentacyjnego na okres świadczeniowy rozpoczynający się od 1 października 2020 r. : świadczenia z… więcej

wtorek, 2 czerwca 2020

Nowe zasady składania wniosków

Piotr Skobel

Wszelkie dokumenty i wnioski do Centrum Świadczeń Socjalnych w Łodzi należy składać drogą elektroniczną za pomocą systemu teleinformatycznego: utworzonego przez ministra właściwego do spraw rodziny,… więcej

czwartek, 14 maja 2020

Nowe zasady przyjmowania wniosków o zmianę rachunków bankowych

Piotr Skobel

nowe wnioski przyjmowane są wyłącznie za pośrednictwem urny lub droga elektroniczną więcej

Obsługuje interesantów tylko po uprzednim umówieniu terminu spotkania

Piotr Skobel

Centrum Świadczeń Socjalnych w Łodzi informuje, że od dnia 18-05-2020 r. wznowiona zostaje bezpośrednia obsługa mieszkańców wyłącznie w sprawach wymagających osobistego udziału interesantów, po… więcej