Artykuł

Ponad 200 zgłoszeń zrealizowanych w ramach Miejskiego Wolontariatu

  • kategoria:
  • Koronawirus
  • Seniorzy

Każdego dnia nasi wolontariusze robią seniorom zakupy i odbierają lekarstwa z apteki. Zachęcamy seniorów, by nie wychodzili z domów, kontaktowali się z naszym wolontariatem i poprzez takie działania dbali o siebie i swoje zdrowie.

2 zdjęcia
ZOBACZ
ZDJĘCIA (2)

Wolontariat działa w prosty sposób: wystarczy zadzwonić na urzędowy numer Call Center, czyli: 42 638 55 00.

Mieszkaniec potrzebujący pomocy, kontaktuje się w ten sposób z jednym z urzędników. Ten – przyjmując zgłoszenie, rejestruje gdzie mieszka i pod jakim numerem telefonu można się z nim kontaktować. Sprawę przekaże potem jednemu z wolontariuszy – takiemu, który mieszka jak najbliżej, na tym samym osiedlu lub nawet tej samej ulicy. Wolontariusz wówczas deklaruje przyjęcie zgłoszenia, dzwoni do osoby potrzebującej pomocy i umawia się – o której godzinie będzie na miejscu. Realizuje zakupy, przynosząc je do domu, a na koniec, daje znać do Call Center, że potrzebujący mieszkaniec uzyskał pomoc.

Bywa też tak, że mieszkańcy, kontaktują się już później samodzielnie z konkretnym wolontariuszem.

Miejski Wolontariat uruchomiliśmy, 16 marca (poniedziałek). Jak zostać wolontariuszem? Może się do niego zgłosić każda osoba – urzędnicy, harcerze, osoby pracujące w fundacjach i stowarzyszeniach, ale także każdy mieszkaniec.

Aby zgłosić się do udziału w Miejskim Wolontariacie należy wysłać maila z informacjami: imieniem, nazwiskiem, numerem telefonu, w tytule wpisując „WOLONTARIAT MIEJSKI”. Maila trzeba przesłać na adres: wolontariat@uml.lodz.pl.

Po otrzymaniu maila pracownik Biura ds. Partycypacji Społecznej UMŁ skontaktuje się z chętnym do pomocy mieszkańcem i poinstruuje co dalej. Wolontariusze wyposażani są w rękawiczki ochronne, a także identyfikator – z numerem, a także stemplem Urzędu Miasta Łodzi.

ZOBACZ NA FILMIE, JAK DZIAŁA WOLONTARIAT MIEJSKI:

Powiązane pliki

Aktualności

wtorek, 27 lipca 2021

Wypłacane świadczenie- ilustracja bez dodatkowych treści

Okres świadczeniowy 2021/2022 dla wniosków papierowych

Piotr Skobel

Wnioski o świadczenia rodzinne oraz o świadczenia alimentacyjne w formie papierowej na okres zasiłkowy/świadczeniowy 2021/2022 można składać od dnia 2 sierpnia 2021 r. w Centrum Świadczeń Socjalnych w… więcej

wtorek, 6 lipca 2021

Wniosek o świadczenie 300+ złożysz tylko elektronicznie

ZUS

Od 1 lipca 2021 r. nastąpiły istotne zmiany w zakresie realizacji świadczenia 300+ w ramach programu „Dobry start”. Od tej daty beneficjenci 300+ będą mogli składać wniosek o ustalenie prawa do… więcej

poniedziałek, 21 czerwca 2021

nowe zasady przyznawania dodatków mieszkaniowych od 01 lipca 2021 r

Piotr Skobel

Centrum Świadczeń Socjalnych w Łodzi informuje, iż od 1 lipca 2021 r. wchodzi w życie nowelizacja ustawy o dodatkach mieszkaniowych. Najważniejsze zmiany to: definicja dochodu, który będzie… więcej

przypominamy o składaniu wniosków o świadczenie wychowawcze (500+)

Piotr Skobel

Centrum Świadczeń Socjalnych w Łodzi przypomina, że trwa akcja naboru wniosków o świadczenie wychowawcze (500+) na okres od 1 czerwca 2021 r. do 30 maja 2022 r.W związku z tym, tylko złożenie wniosku… więcej

nowy okres zasiłkowy/świadczeniowy dla wniosków składanych drogą elektroniczną

Piotr Skobel

Centrum Świadczeń Socjalnych informuje, iż od dnia 1 lipca 2021 r. można składać drogą elektroniczną wnioski na nowy okres zasiłkowy/świadczeniowy o przyznanie: świadczeń rodzinnych za… więcej

czwartek, 17 czerwca 2021

Świadczenie dobry start (300+) na nowych zasadach w ZUS

Piotr Skobel

Od 01-07-2021 r. wnioski o świadczenie dobry start (300+) będzie przyjmował i rozpatrywał Zakład Ubezpieczeń Społecznych. Centrum Świadczeń Socjalnych w Łodzi nie będzie już realizowało tego zadania. … więcej