Artykuł

Ponad 200 zgłoszeń zrealizowanych w ramach Miejskiego Wolontariatu

  • kategoria:
  • Koronawirus
  • Seniorzy

Każdego dnia nasi wolontariusze robią seniorom zakupy i odbierają lekarstwa z apteki. Zachęcamy seniorów, by nie wychodzili z domów, kontaktowali się z naszym wolontariatem i poprzez takie działania dbali o siebie i swoje zdrowie.

2 zdjęcia
ZOBACZ
ZDJĘCIA (2)

Wolontariat działa w prosty sposób: wystarczy zadzwonić na urzędowy numer Call Center, czyli: 42 638 55 00.

Mieszkaniec potrzebujący pomocy, kontaktuje się w ten sposób z jednym z urzędników. Ten – przyjmując zgłoszenie, rejestruje gdzie mieszka i pod jakim numerem telefonu można się z nim kontaktować. Sprawę przekaże potem jednemu z wolontariuszy – takiemu, który mieszka jak najbliżej, na tym samym osiedlu lub nawet tej samej ulicy. Wolontariusz wówczas deklaruje przyjęcie zgłoszenia, dzwoni do osoby potrzebującej pomocy i umawia się – o której godzinie będzie na miejscu. Realizuje zakupy, przynosząc je do domu, a na koniec, daje znać do Call Center, że potrzebujący mieszkaniec uzyskał pomoc.

Bywa też tak, że mieszkańcy, kontaktują się już później samodzielnie z konkretnym wolontariuszem.

Miejski Wolontariat uruchomiliśmy, 16 marca (poniedziałek). Jak zostać wolontariuszem? Może się do niego zgłosić każda osoba – urzędnicy, harcerze, osoby pracujące w fundacjach i stowarzyszeniach, ale także każdy mieszkaniec.

Aby zgłosić się do udziału w Miejskim Wolontariacie należy wysłać maila z informacjami: imieniem, nazwiskiem, numerem telefonu, w tytule wpisując „WOLONTARIAT MIEJSKI”. Maila trzeba przesłać na adres: wolontariat@uml.lodz.pl.

Po otrzymaniu maila pracownik Biura ds. Partycypacji Społecznej UMŁ skontaktuje się z chętnym do pomocy mieszkańcem i poinstruuje co dalej. Wolontariusze wyposażani są w rękawiczki ochronne, a także identyfikator – z numerem, a także stemplem Urzędu Miasta Łodzi.

ZOBACZ NA FILMIE, JAK DZIAŁA WOLONTARIAT MIEJSKI:

Powiązane pliki

Aktualności

poniedziałek, 22 czerwca 2020

nowy okres świadczeniowy dla wniosków składanych drogą elektroniczną

Piotr Skobel

Centrum Świadczeń Socjalnych informuje, iż od dnia 1 LIPCA 2020 r. można składać drogą elektroniczną wnioski na nowy okres zasiłkowy/świadczeniowy o przyznanie: świadczenia dobry start „300+” za… więcej

piątek, 22 maja 2020

Wznowienie bezpośredniej obsługi

Piotr Skobel

Centrum Świadczeń Socjalnych w Łodzi informuje, że od dnia 25-05-2020 r. wznowiona zostaje bezpośrednia obsługa mieszkańców wyłącznie w sprawach wymagających osobistego udziału interesantów przy ul.… więcej

środa, 10 czerwca 2020

Obrazek przedstawiający kalkulator i monety- nawiązanie do kont, pod którymi można wpłacać zadłużenie, lub przekazane przez dłużnika wpłaty

Zmiana kryterium dochodowego- Fundusz Alimentacyjny

Piotr Skobel

Centrum Świadczeń Socjalnych w Łodzi informuje, że przy ustalaniu prawa do świadczeń z funduszu alimentacyjnego na okres świadczeniowy rozpoczynający się od 1 października 2020 r. : świadczenia z… więcej

wtorek, 2 czerwca 2020

Nowe zasady składania wniosków

Piotr Skobel

Wszelkie dokumenty i wnioski do Centrum Świadczeń Socjalnych w Łodzi należy składać drogą elektroniczną za pomocą systemu teleinformatycznego: utworzonego przez ministra właściwego do spraw rodziny,… więcej

czwartek, 14 maja 2020

Nowe zasady przyjmowania wniosków o zmianę rachunków bankowych

Piotr Skobel

nowe wnioski przyjmowane są wyłącznie za pośrednictwem urny lub droga elektroniczną więcej

Obsługuje interesantów tylko po uprzednim umówieniu terminu spotkania

Piotr Skobel

Centrum Świadczeń Socjalnych w Łodzi informuje, że od dnia 18-05-2020 r. wznowiona zostaje bezpośrednia obsługa mieszkańców wyłącznie w sprawach wymagających osobistego udziału interesantów, po… więcej