Artykuł

Pierwszy konkurs edukacyjny dla szkół z obszaru rewitalizacji rozstrzygnięty

  • kategoria:
  • Edukacja i nauka
  • Miasto
  • Rewitalizacja

Wszystkie 23 placówki uczestniczące w pierwszym konkursie edukacyjnym dla łódzkich szkół z obszaru rewitalizacji otrzymały dofinansowanie, którego łączna wartość wynosi 19,5 mln. zł.

4 zdjęcia
ZOBACZ
ZDJĘCIA (4)

Projekty konkursowe, realizowane przez dwa lata i obejmą ok. 5000 uczniów oraz ponad 600 nauczycieli. Pierwszy projekt rozpocznie się już 1 stycznia 2018 r., kolejne dwa 1 czerwca 2018 r., a pozostałe w sierpniu i wrześniu 2018 r.

Łączna wartość projektów wynosi 19,5 mln. zł, z czego 18,1 mln. zł stanowi dofinansowanie z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego. Wkład własny Miasta Łodzi wynosi: finansowy - 97,1 tys. zł oraz rzeczowy (w postaci sal lekcyjnych szkół) - 1,28 mln. zł.

Uczestniczące w konkursie placówki otrzymają dofinansowanie projektów pozwalających na:

  • kształtowanie u uczniów kompetencji niezbędnych na rynku pracy oraz właściwych postaw i umiejętności – zajęcia dodatkowe (w tym kształtowanie i rozwijanie kompetencji uczniów w zakresie przedmiotów przyrodniczych i kompetencji cyfrowych),
  • kształtowanie umiejętności i podnoszenie kwalifikacji zawodowych nauczycieli (w tym kwalifikacji i umiejętności niezbędnych do prowadzenia procesu nauczania opartego na metodzie eksperymentu),
  • wyposażenie pracowni szkolnych w narzędzia do nauczania przedmiotów przyrodniczych,
  • wyposażenie szkół w narzędzia TIK (Technologie Informatyczno-Komunikacyjne), w tym zapewnienie odpowiedniej infrastruktury sieciowo-usługowej,
  • wsparcie szkoły w zakresie indywidualizacji pracy z uczniem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi (dodatkowe, specjalistyczne zajęcia, szkolenia dla nauczycieli, doposażenie w pomoce dydaktyczne).

Wśród 23 placówek edukacyjnych zgłoszonych do konkursu, które otrzymały dofinansowanie, znalazły się 2 placówki specjalne, w których dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi będą prowadzone specjalistyczne zajęcia oraz zostaną doposażone gabinety do terapii EEG Biofeedback oraz terapii Tomatisa.

Wśród innowacyjnych projektów zgłoszonych przez placówki są m.in.:

  • Zajęcia pozalekcyjne tzw. Koła Detektywów Łódzkich
    W ramach Kół Detektywów Łódzkich zaplanowano działania edukacyjne realizowane przez dzieci i młodzież dla swojej społeczności lokalnej w celu budowania łódzkiej tożsamości wśród mieszkańców, utrwalaniu u uczniów zdobytej wiedzy o Łodzi, integracji oraz rozwijania postaw obywatelskich takich jak działania na rzecz innych.
  • Klub przedsiębiorczego ucznia
    Projekt pilotażowych zajęć pozaszkolnych z przedsiębiorczości dla uczniów szkół podstawowych z obszaru rewitalizacji w Łodzi.
    Głównym założeniem cyklu zajęć jest przekazanie wiedzy, której nie obejmuje program nauczania szkół podstawowych. Wiadomości będą przekazywane w sposób przystępny i zrozumiały dla młodego odbiorcy. Formuła warsztatowa pozwoli kształtować umiejętności miękkie przez pracę zespołową oraz prezentację efektów pracy przed grupą, podstawy negocjacji, elementy design thinking, wykorzystanie burzy mózgów jako narzędzia pracy zespołowej. Zajęcia odbywać się będą w interaktywnej formule angażującej wszystkich członków zespołu, wykorzystującej ich potencjał, a przy tym atrakcyjnej wizualnie (możliwość wykorzystania materiałów multimedialnych, spotkania z inspirującymi przedsiębiorcami etc.)
  • Tutoring
    Szkolenia dla nauczycieli z innowacyjnej metody dydaktycznej. Jest ona skuteczna jeśli chodzi o rozwijanie potencjału uczniów oraz motywowanie ich do samodzielnej pracy. Polega ona na regularnych spotkaniach z uczniem, w ramach których podopieczni samodzielnie przygotowują eseje (lub inne zadania), które są następnie omawiane z tutorem.
    Tutoriale (indywidualne spotkania tutora z uczniem) to okazja do wspólnych poszukiwań, znajdowania połączeń między ideami i faktami, szukania praktycznych zastosowań naukowych odkryć. Mocną stroną tutoringu jest jego dydaktyczna skuteczność i długotrwałość efektów.

Aktualności

piątek, 10 października 2025

Bon ciepłowniczy tylko dla nielicznych

Piotr Skobel

Centrum Świadczeń Socjalnych w Łodzi informuje, że w dniu 30-09-2025 r. weszła w życie ustawa z dnia 12 września 2025 r. o bonie ciepłowniczym oraz o zmianie niektórych ustaw w celu ograniczenia… więcej

wtorek, 30 września 2025

Wydłużenie okresu legalnego pobytu obywateli Ukrainy

Marcin Supera

Centrum Świadczeń Socjalnych w Łodzi informuje, że z uwagi na nowelizację przepisów ustawy o pomocy obywatelom Ukrainy w związku z konfliktem zbrojnym na terytorium tego państwa legalny pobyt… więcej

poniedziałek, 29 września 2025

Bon ciepłowniczy

Marcin Supera

Centrum Świadczeń Socjalnych w Łodzi informuje, że w dniu 26 września 2025 r. Prezydent RP podpisał ustawę z dnia 12 września 2025 r. o bonie ciepłowniczym oraz o zmianie niektórych ustaw w celu… więcej

wtorek, 23 września 2025

Zdjęcie pola- Ilustracja ozdobna bez dalszego znaczenia

Wysokość przeciętnego dochodu z pracy w indywidualnych gospodarstwach rolnych z 1 ha przeliczeniowego w 2024 r.

Piotr Skobel

Obwieszczenie Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego z dnia 22 września 2025 r. w sprawie wysokości przeciętnego dochodu z pracy w indywidualnych gospodarstwach rolnych z 1 ha przeliczeniowego w… więcej

poniedziałek, 28 lipca 2025

Wypłacane świadczenie- ilustracja bez dodatkowych treści

Okres zasiłkowy/świadczeniowy 2025/2026 dla wniosków papierowych

Piotr Skobel

Wnioski o świadczenia rodzinne oraz o świadczenia alimentacyjne w formie papierowej na okres zasiłkowy/świadczeniowy 2025/2026 można składać od dnia 1 sierpnia 2025 r. w Centrum Świadczeń Socjalnych w… więcej

czwartek, 26 czerwca 2025

Obrazek przedstawiający laptop- nawiązanie do zachęty do składania wniosków przez Internet

Nowy okres zasiłkowy/świadczeniowy 2025/2026 dla wniosków składanych drogą elektroniczną

Piotr Skobel

Centrum Świadczeń Socjalnych w Łodzi informuje, iż od dnia 1 lipca 2025 r. można składać drogą elektroniczną wnioski na nowy okres zasiłkowy/świadczeniowy o przyznanie: świadczeń rodzinnych za… więcej