Artykuł

Organizacjo, pamiętaj o terminie upływu kadencji swoich władz!

  • kategoria:
  • Fabryka Aktywności
  • NGO

Przypominamy wszystkim organizacjom pozarządowym o monitorowaniu terminu zakończenia kadencji swoich władz.

Upływ kadencji oznacza konieczność podjęcia uchwał o wyborze nowego składu organów władz np. Zarządu, Komisji Rewizyjnej oraz zgłoszenia tych zmian do KRS/Prezydenta Miasta Łodzi (w przypadku stowarzyszeń zwykłych).

Przykład: statut/regulamin stowarzyszenia zwykłego określa, że kadencja Zarządu i Komisji Rewizyjnej trwa 3 lata. Ostatnie wybory władz odbyły się podczas Walnego Zebrania Członków w dniu 27 lipca 2022 r. Oznacza to, że kadencja upływu Zarządu upływa w dniu 26 lipca 2025 r.

Zmiany dotyczące wyboru władz należy zgłosić w terminie 7 dni od dnia ich wyboru:

  • w przypadku stowarzyszeń rejestrowych/fundacji do Sądu Rejestrowego na wypełnionych formularzach: KRS-Z20 i KRS-ZK (do pobrania). Do wniosków załączyć trzeba protokół, uchwały, listę obecności z Walnego Zebrania Członków na którym wybrano władze organizacji na nową kadencję + oświadczenia członków Zarządu o adresie do doręczeń.
  • w przypadku stowarzyszeń zwykłych do Prezydenta Miasta Łodzi na wypełnionym wniosku o zamieszczenie w ewidencji stowarzyszeń zwykłych zmienionych danych (wniosek do pobrania) załączając protokół, uchwały oraz listę obecności z Walnego Zebrania Członków na którym wybrano władze stowarzyszenia zwykłego na nową kadencję + informację dotyczącą Przedstawiciela/członków Zarządu/organu kontroli wewnętrznej stowarzyszenia zwykłego (informacja dot. Przedstawiciela do pobrania; informacja dotycząca członków Zarządu/organu kontroli wewnętrznej do pobrania).

Brak wyboru władz na kolejną kadencję = brak Zarządu zdolnego do działań prawnych.

W takim przypadku konieczne jest ustanowienie przez Sąd Rejestrowy kuratora dla organizacji.

Aktualności

czwartek, 16 marca 2023

Wypłata dodatku elektrycznego - ilustracja bez dodatkowej treści

Ruszyły pierwsze wypłaty dodatku elektrycznego

Centrum Świadczeń Socjalnych w Łodzi informuje, że ruszyły pierwsze wypłaty dodatku elektrycznego. W dniu 16-03-2023 r. zostały zrealizowane wypłaty dla  7 214 gospodarstw domowych na kwotę… więcej

piątek, 24 lutego 2023

Wypłata dodatku elektrycznego - ilustracja bez dodatkowej treści

Wypłata dodatku elektrycznego

Centrum Świadczeń Socjalnych w Łodzi uprzejmie informuje, że wypłata dodatku elektrycznego nastąpi niezwłocznie po otrzymaniu środków z budżetu państwa. więcej

poniedziałek, 13 lutego 2023

Wypłacane świadczenie- ilustracja bez dodatkowych treści

Składanie wniosków o przyznanie świadczeń wypłacanych przez Centrum Świadczeń Socjalnych w Łodzi

Centrum Świadczeń Socjalnych w Łodzi informuje, że wszystkie wnioski o świadczenia wypłacane przez Centrum przyjmowane są w Punkcie Obsługi Świadczeniobiorców, ul. Urzędnicza 45, pok. 16, pok. 17,… więcej

poniedziałek, 2 stycznia 2023

Dodatek Gazowy - ilustracja bez dodatkowych treści

Refundacja podatku VAT dla odbiorców paliw gazowych

Centrum Świadczeń Socjalnych w Łodzi informuje, że 20-12-2022 r. została opublikowana ustawa o szczególnej ochronie niektórych odbiorców paliw gazowych w 2023 r. w związku z sytuacją na rynku gazu. więcej

czwartek, 1 grudnia 2022

Wypłata dodatku elektrycznego - ilustracja bez dodatkowej treści

Dodatek elektryczny

Centrum Świadczeń Socjalnych w Łodzi informuje, że od dnia 01-12-2022 r. można złożyć wniosek o dodatek elektryczny. więcej

czwartek, 17 listopada 2022

Dodatek węglowy- ilustracja ozdobna bez dalszych treści

Dodatek węglowy oraz dodatek dla gospodarstw domowych – ważna informacja

Centrum Świadczeń Socjalnych w Łodzi informuje, że jeżeli otrzymałeś decyzję o odmowie dodatku węglowego lub dodatku dla gospodarstw domowych z powodu tego, że twoje źródło ogrzewania nie zostało… więcej