Artykuł

Organizacjo, pamiętaj o terminie upływu kadencji swoich władz!

  • kategoria:
  • Fabryka Aktywności
  • NGO

Przypominamy wszystkim organizacjom pozarządowym o monitorowaniu terminu zakończenia kadencji swoich władz.

Upływ kadencji oznacza konieczność podjęcia uchwał o wyborze nowego składu organów władz np. Zarządu, Komisji Rewizyjnej oraz zgłoszenia tych zmian do KRS/Prezydenta Miasta Łodzi (w przypadku stowarzyszeń zwykłych).

Przykład: statut/regulamin stowarzyszenia zwykłego określa, że kadencja Zarządu i Komisji Rewizyjnej trwa 3 lata. Ostatnie wybory władz odbyły się podczas Walnego Zebrania Członków w dniu 27 lipca 2022 r. Oznacza to, że kadencja upływu Zarządu upływa w dniu 26 lipca 2025 r.

Zmiany dotyczące wyboru władz należy zgłosić w terminie 7 dni od dnia ich wyboru:

  • w przypadku stowarzyszeń rejestrowych/fundacji do Sądu Rejestrowego na wypełnionych formularzach: KRS-Z20 i KRS-ZK (do pobrania). Do wniosków załączyć trzeba protokół, uchwały, listę obecności z Walnego Zebrania Członków na którym wybrano władze organizacji na nową kadencję + oświadczenia członków Zarządu o adresie do doręczeń.
  • w przypadku stowarzyszeń zwykłych do Prezydenta Miasta Łodzi na wypełnionym wniosku o zamieszczenie w ewidencji stowarzyszeń zwykłych zmienionych danych (wniosek do pobrania) załączając protokół, uchwały oraz listę obecności z Walnego Zebrania Członków na którym wybrano władze stowarzyszenia zwykłego na nową kadencję + informację dotyczącą Przedstawiciela/członków Zarządu/organu kontroli wewnętrznej stowarzyszenia zwykłego (informacja dot. Przedstawiciela do pobrania; informacja dotycząca członków Zarządu/organu kontroli wewnętrznej do pobrania).

Brak wyboru władz na kolejną kadencję = brak Zarządu zdolnego do działań prawnych.

W takim przypadku konieczne jest ustanowienie przez Sąd Rejestrowy kuratora dla organizacji.

Aktualności

czwartek, 17 marca 2022

informacja dla obywateli Ukrainy/ інформація для громадян України

Центр соціальних виплат у Лодзі повідомляє, що, відповідно до Закону від 12 березня 2022 р. про допомогу громадянам України в зв'язку зі збройним конфліктом на території цієї країни, якщо Ви є… więcej

poniedziałek, 17 stycznia 2022

Wnioski o dodatek osłonowy można składać w nowych lokalizacjach

Centrum Świadczeń Socjalnych w Łodzi informuje, że wnioski o dodatek osłonowy mieszkańcy Łodzi mogą składać w następujących lokalizacjach: przy ul. Urzędniczej 45, pok. 16, pok. 17, pok. 29 przy ul.… więcej

wtorek, 25 stycznia 2022

Dodatek osłonowy. Zmiany w przyjmowaniu wniosków. Jakie i czego dotyczą?

W związku z coraz większą zachorowalnością wśród pracowników Centrum Świadczeń Socjalnych w Łodzi, od 27 stycznia 2022 r. w ŁCKM przy ul. Piotrkowskiej 110, a od 1 lutego 2022 r. w punkcie przy al.… więcej

piątek, 14 stycznia 2022

Wnioski o dodatek osłonowy można składać w nowych lokalizacjach.

Centrum Świadczeń Socjalnych w Łodzi informuje, że wnioski o dodatek osłonowy mieszkańcy Łodzi mogą składać w następujących lokalizacjach: przy ul. Urzędniczej 45, pok. 16, pok. 17, pok. 29  przy… więcej

Wnioski o dodatek osłonowy można również składać przy ul. Drewnowskiej 5

Centrum Świadczeń Socjalnych w Łodzi informuje, iż od dnia 13-01-2022 r. wnioski o dodatek osłonowy można złożyć również przy ul. Drewnowskiej 5 (wejście od  ul. Lutomierskiej 2/4/6 lub ul.… więcej

poniedziałek, 10 stycznia 2022

Wykaz kont bankowych CŚS w Łodzi:

Piotr Skobel

Od  1 stycznia 2022 r. obsługę bankową Centrum Świadczeń Socjalnych w Łodzi prowadzi Bank Pekao S.A. Wykaz kont bankowych CŚS w Łodzi: wpłaty należności dłużnika alimentacyjnego dotyczące fundusz… więcej