Artykuł

Karta płatnicza lub aplikacja w telefonie jak bilet MPK

  • kategoria:
  • Koronawirus

Nie trzeba dotykać ekranu biletomatu dłonią, nie trzeba brać wydruku. Zakup biletu nie musi się teraz wiązać z narażaniem na zarazki, co jest szczególnie istotne w okresie pandemii.

Bilety elektroniczne są dostępne w biletomatach od poniedziałku (21.12.20202 r.)
4 zdjęcia
ZOBACZ
ZDJĘCIA (4)

MPK – Łódź wspólnie z firmą Mera Serwis wprowadza bilet elektroniczny, który zapisuje się na karcie płatniczej albo w aplikacji płatniczej w telefonie. Nie ma konieczności pobierania wydruku, bo podczas kontroli wystarczy przyłożyć kartę płatniczą do czytnika kontrolerskiego. Wyświetlają się wówczas na nim zakupione bilety.

Bilety elektroniczne są dostępne w biletomatach od poniedziałku (21.12.20202 r.). Co ważne, tylko w biletomatach mobilnych na kartę, czyli znajdujących się w autobusach i tramwajach. Nie można ich kupić w biletomatach stacjonarnych, ponieważ bilety elektroniczne są ważne już od momentu zakupu.

Do obsługi biletomatu zamiast dłoni można użyć długopisu, rogu telefonu lub innego dostępnego przedmiotu. A jak kupić bilet elektroniczny? Po wybraniu odpowiedniego biletu (np. 20-minutowego – ważnego obecnie 40 minut) naciskamy przycisk „kupuję”, następnie wybieramy opcję „płatność kartą płatniczą” i na ekranie biletomatu pojawia się do wyboru „bilet elektroniczny przypisany do karty płatniczej” albo „bilet papierowy”. Wybieramy pierwszą opcję i przykładamy kartę do czytnika .

Zakupione bilety możemy również sprawdzić w biletomacie. Naciskamy przycisk „sprawdź bilety przypisane do karty płatniczej” , przykładamy kartę do czytnika i na ekranie biletomatu wyświetlają się ważne bilety, jak i bilety, które straciły już ważność. Co ważne, z biletem elektronicznym można się przesiadać.  Podczas sprawdzania w biletomacie zakupionego biletu widać ważną datę i godzinę zakupu, stąd wiadomo, przez jaki jeszcze czas bilet jest ważny.

Bilet można też zakupić poprzez telefon z aplikacją płatniczą. Wówczas wybieramy opcję „płacę kartą płatniczą”, następnie  „bilet elektroniczny” i przykładamy telefon do czytnika. Zakupiony bilet możemy sprawdzić tak samo, jak przy użyciu karty płatniczej.

Aktualności

poniedziałek, 10 lipca 2023

Wypłacane świadczenie- ilustracja bez dodatkowych treści

Zmiana wysokości kryterium dochodowego w funduszu alimentacyjnym

Centrum Świadczeń Socjalnych w Łodzi informuje, że zostało podniesione kryterium dochodowe dla osób ubiegających się o przyznanie świadczeń z funduszu alimentacyjnego od 1 października 2023 r. Na… więcej

czwartek, 29 czerwca 2023

Wydłużenie okresu legalnego pobytu obywateli Ukrainy

Centrum Świadczeń Socjalnych w Łodzi informuje, że z uwagi na nowelizację przepisów ustawy o pomocy obywatelom Ukrainy w związku z konfliktem zbrojnym na terytorium tego państwa legalny pobyt… więcej

wtorek, 27 czerwca 2023

poniedziałek, 26 czerwca 2023

nowy okres zasiłkowy/świadczeniowy 2023/2024 dla wniosków składanych drogą elektroniczną

Centrum Świadczeń Socjalnych informuje, iż od dnia 1 lipca 2023 r. można składać drogą elektroniczną wnioski na nowy okres zasiłkowy/świadczeniowy o przyznanie: świadczeń rodzinnych za… więcej

piątek, 23 czerwca 2023

Termin składania wniosków o dodatek mieszkaniowy z mocą wsteczną

Centrum Świadczeń Socjalnych w Łodzi informuje, że w związku z odwołaniem z dniem 1 lipca 2023 r. stanu zagrożenia epidemicznego na obszarze Rzeczypospolitej Polskiej wnioski o przyznanie dodatku… więcej

czwartek, 16 marca 2023

Wypłata dodatku elektrycznego - ilustracja bez dodatkowej treści

Ruszyły pierwsze wypłaty dodatku elektrycznego

Centrum Świadczeń Socjalnych w Łodzi informuje, że ruszyły pierwsze wypłaty dodatku elektrycznego. W dniu 16-03-2023 r. zostały zrealizowane wypłaty dla  7 214 gospodarstw domowych na kwotę… więcej