Artykuł

Karta płatnicza lub aplikacja w telefonie jak bilet MPK

  • kategoria:
  • Koronawirus

Nie trzeba dotykać ekranu biletomatu dłonią, nie trzeba brać wydruku. Zakup biletu nie musi się teraz wiązać z narażaniem na zarazki, co jest szczególnie istotne w okresie pandemii.

Bilety elektroniczne są dostępne w biletomatach od poniedziałku (21.12.20202 r.)
4 zdjęcia
ZOBACZ
ZDJĘCIA (4)

MPK – Łódź wspólnie z firmą Mera Serwis wprowadza bilet elektroniczny, który zapisuje się na karcie płatniczej albo w aplikacji płatniczej w telefonie. Nie ma konieczności pobierania wydruku, bo podczas kontroli wystarczy przyłożyć kartę płatniczą do czytnika kontrolerskiego. Wyświetlają się wówczas na nim zakupione bilety.

Bilety elektroniczne są dostępne w biletomatach od poniedziałku (21.12.20202 r.). Co ważne, tylko w biletomatach mobilnych na kartę, czyli znajdujących się w autobusach i tramwajach. Nie można ich kupić w biletomatach stacjonarnych, ponieważ bilety elektroniczne są ważne już od momentu zakupu.

Do obsługi biletomatu zamiast dłoni można użyć długopisu, rogu telefonu lub innego dostępnego przedmiotu. A jak kupić bilet elektroniczny? Po wybraniu odpowiedniego biletu (np. 20-minutowego – ważnego obecnie 40 minut) naciskamy przycisk „kupuję”, następnie wybieramy opcję „płatność kartą płatniczą” i na ekranie biletomatu pojawia się do wyboru „bilet elektroniczny przypisany do karty płatniczej” albo „bilet papierowy”. Wybieramy pierwszą opcję i przykładamy kartę do czytnika .

Zakupione bilety możemy również sprawdzić w biletomacie. Naciskamy przycisk „sprawdź bilety przypisane do karty płatniczej” , przykładamy kartę do czytnika i na ekranie biletomatu wyświetlają się ważne bilety, jak i bilety, które straciły już ważność. Co ważne, z biletem elektronicznym można się przesiadać.  Podczas sprawdzania w biletomacie zakupionego biletu widać ważną datę i godzinę zakupu, stąd wiadomo, przez jaki jeszcze czas bilet jest ważny.

Bilet można też zakupić poprzez telefon z aplikacją płatniczą. Wówczas wybieramy opcję „płacę kartą płatniczą”, następnie  „bilet elektroniczny” i przykładamy telefon do czytnika. Zakupiony bilet możemy sprawdzić tak samo, jak przy użyciu karty płatniczej.

Aktualności

wtorek, 20 września 2022

Dodatek dla gospodarstw domowych - ilustracja ozdobna bez dalszego znaczenia

Dodatek dla gospodarstw domowych

Marcin Supera

Centrum Świadczeń Socjalnych w Łodzi uprzejmie informuje, że w dniu 19 września 2022 r. została opublikowana ustawa o szczególnych rozwiązaniach w zakresie niektórych źródeł ciepła w związku z… więcej

piątek, 16 września 2022

Ikona dodatku węglowego

Brak środków na wypłatę dodatku węglowego

Marcin Supera

Centrum Świadczeń Socjalnych w Łodzi informuje, że na chwilę obecną nie wpłynęły środki na wypłatę dodatku węglowego. Wypłata dodatku nastąpi niezwłocznie po otrzymaniu środków na ten cel. więcej

środa, 17 sierpnia 2022

ikona dodatku węglowego

Dodatek Węglowy

Centrum Świadczeń Socjalnych w Łodzi informuje, że od dnia 17-08-2022 r. można złożyć wniosek o dodatek węglowy. więcej

piątek, 12 sierpnia 2022

Dodatek węglowy- ilustracja ozdobna bez dalszych treści

dodatek węglowy

Centrum Świadczeń Socjalnych w Łodzi uprzejmie informuje, że w dniu 11 sierpnia 2022 r. została podpisana i opublikowana ustawa o dodatku węglowym (Dz. U.2022 poz. 1692). Zgodnie z ww. ustawą Minister… więcej

czwartek, 4 sierpnia 2022

Wniosek o dodatek osłonowy składa się tylko raz

Centrum Świadczeń Socjalnych w Łodzi przypomina, że dodatek osłonowy jest przyznawany jednorazowo i przysługuje za okres od 1 stycznia 2022 r. do 31 grudnia 2022 r. Wniosku nie należy składać, jeśli… więcej

wtorek, 26 lipca 2022

Wypłacane świadczenie- ilustracja bez dodatkowych treści

Okres zasiłkowy/świadczeniowy 2022/2023 dla wniosków papierowych

Wnioski o świadczenia rodzinne oraz o świadczenia alimentacyjne w formie papierowej na okres zasiłkowy/świadczeniowy 2022/2023 można składać od dnia 1 sierpnia 2022 r. w Centrum Świadczeń Socjalnych w… więcej