Artykuł

Karta płatnicza lub aplikacja w telefonie jak bilet MPK

  • kategoria:
  • Koronawirus

Nie trzeba dotykać ekranu biletomatu dłonią, nie trzeba brać wydruku. Zakup biletu nie musi się teraz wiązać z narażaniem na zarazki, co jest szczególnie istotne w okresie pandemii.

Bilety elektroniczne są dostępne w biletomatach od poniedziałku (21.12.20202 r.)
4 zdjęcia
ZOBACZ
ZDJĘCIA (4)

MPK – Łódź wspólnie z firmą Mera Serwis wprowadza bilet elektroniczny, który zapisuje się na karcie płatniczej albo w aplikacji płatniczej w telefonie. Nie ma konieczności pobierania wydruku, bo podczas kontroli wystarczy przyłożyć kartę płatniczą do czytnika kontrolerskiego. Wyświetlają się wówczas na nim zakupione bilety.

Bilety elektroniczne są dostępne w biletomatach od poniedziałku (21.12.20202 r.). Co ważne, tylko w biletomatach mobilnych na kartę, czyli znajdujących się w autobusach i tramwajach. Nie można ich kupić w biletomatach stacjonarnych, ponieważ bilety elektroniczne są ważne już od momentu zakupu.

Do obsługi biletomatu zamiast dłoni można użyć długopisu, rogu telefonu lub innego dostępnego przedmiotu. A jak kupić bilet elektroniczny? Po wybraniu odpowiedniego biletu (np. 20-minutowego – ważnego obecnie 40 minut) naciskamy przycisk „kupuję”, następnie wybieramy opcję „płatność kartą płatniczą” i na ekranie biletomatu pojawia się do wyboru „bilet elektroniczny przypisany do karty płatniczej” albo „bilet papierowy”. Wybieramy pierwszą opcję i przykładamy kartę do czytnika .

Zakupione bilety możemy również sprawdzić w biletomacie. Naciskamy przycisk „sprawdź bilety przypisane do karty płatniczej” , przykładamy kartę do czytnika i na ekranie biletomatu wyświetlają się ważne bilety, jak i bilety, które straciły już ważność. Co ważne, z biletem elektronicznym można się przesiadać.  Podczas sprawdzania w biletomacie zakupionego biletu widać ważną datę i godzinę zakupu, stąd wiadomo, przez jaki jeszcze czas bilet jest ważny.

Bilet można też zakupić poprzez telefon z aplikacją płatniczą. Wówczas wybieramy opcję „płacę kartą płatniczą”, następnie  „bilet elektroniczny” i przykładamy telefon do czytnika. Zakupiony bilet możemy sprawdzić tak samo, jak przy użyciu karty płatniczej.

Aktualności

wtorek, 27 lipca 2021

Wypłacane świadczenie- ilustracja bez dodatkowych treści

Okres świadczeniowy 2021/2022 dla wniosków papierowych

Piotr Skobel

Wnioski o świadczenia rodzinne oraz o świadczenia alimentacyjne w formie papierowej na okres zasiłkowy/świadczeniowy 2021/2022 można składać od dnia 2 sierpnia 2021 r. w Centrum Świadczeń Socjalnych w… więcej

wtorek, 6 lipca 2021

Wniosek o świadczenie 300+ złożysz tylko elektronicznie

ZUS

Od 1 lipca 2021 r. nastąpiły istotne zmiany w zakresie realizacji świadczenia 300+ w ramach programu „Dobry start”. Od tej daty beneficjenci 300+ będą mogli składać wniosek o ustalenie prawa do… więcej

poniedziałek, 21 czerwca 2021

nowe zasady przyznawania dodatków mieszkaniowych od 01 lipca 2021 r

Piotr Skobel

Centrum Świadczeń Socjalnych w Łodzi informuje, iż od 1 lipca 2021 r. wchodzi w życie nowelizacja ustawy o dodatkach mieszkaniowych. Najważniejsze zmiany to: definicja dochodu, który będzie… więcej

przypominamy o składaniu wniosków o świadczenie wychowawcze (500+)

Piotr Skobel

Centrum Świadczeń Socjalnych w Łodzi przypomina, że trwa akcja naboru wniosków o świadczenie wychowawcze (500+) na okres od 1 czerwca 2021 r. do 30 maja 2022 r.W związku z tym, tylko złożenie wniosku… więcej

nowy okres zasiłkowy/świadczeniowy dla wniosków składanych drogą elektroniczną

Piotr Skobel

Centrum Świadczeń Socjalnych informuje, iż od dnia 1 lipca 2021 r. można składać drogą elektroniczną wnioski na nowy okres zasiłkowy/świadczeniowy o przyznanie: świadczeń rodzinnych za… więcej

czwartek, 17 czerwca 2021

Świadczenie dobry start (300+) na nowych zasadach w ZUS

Piotr Skobel

Od 01-07-2021 r. wnioski o świadczenie dobry start (300+) będzie przyjmował i rozpatrywał Zakład Ubezpieczeń Społecznych. Centrum Świadczeń Socjalnych w Łodzi nie będzie już realizowało tego zadania. … więcej