Artykuł

Karta płatnicza lub aplikacja w telefonie jak bilet MPK

  • kategoria:
  • Koronawirus

Nie trzeba dotykać ekranu biletomatu dłonią, nie trzeba brać wydruku. Zakup biletu nie musi się teraz wiązać z narażaniem na zarazki, co jest szczególnie istotne w okresie pandemii.

Bilety elektroniczne są dostępne w biletomatach od poniedziałku (21.12.20202 r.)
4 zdjęcia
ZOBACZ
ZDJĘCIA (4)

MPK – Łódź wspólnie z firmą Mera Serwis wprowadza bilet elektroniczny, który zapisuje się na karcie płatniczej albo w aplikacji płatniczej w telefonie. Nie ma konieczności pobierania wydruku, bo podczas kontroli wystarczy przyłożyć kartę płatniczą do czytnika kontrolerskiego. Wyświetlają się wówczas na nim zakupione bilety.

Bilety elektroniczne są dostępne w biletomatach od poniedziałku (21.12.20202 r.). Co ważne, tylko w biletomatach mobilnych na kartę, czyli znajdujących się w autobusach i tramwajach. Nie można ich kupić w biletomatach stacjonarnych, ponieważ bilety elektroniczne są ważne już od momentu zakupu.

Do obsługi biletomatu zamiast dłoni można użyć długopisu, rogu telefonu lub innego dostępnego przedmiotu. A jak kupić bilet elektroniczny? Po wybraniu odpowiedniego biletu (np. 20-minutowego – ważnego obecnie 40 minut) naciskamy przycisk „kupuję”, następnie wybieramy opcję „płatność kartą płatniczą” i na ekranie biletomatu pojawia się do wyboru „bilet elektroniczny przypisany do karty płatniczej” albo „bilet papierowy”. Wybieramy pierwszą opcję i przykładamy kartę do czytnika .

Zakupione bilety możemy również sprawdzić w biletomacie. Naciskamy przycisk „sprawdź bilety przypisane do karty płatniczej” , przykładamy kartę do czytnika i na ekranie biletomatu wyświetlają się ważne bilety, jak i bilety, które straciły już ważność. Co ważne, z biletem elektronicznym można się przesiadać.  Podczas sprawdzania w biletomacie zakupionego biletu widać ważną datę i godzinę zakupu, stąd wiadomo, przez jaki jeszcze czas bilet jest ważny.

Bilet można też zakupić poprzez telefon z aplikacją płatniczą. Wówczas wybieramy opcję „płacę kartą płatniczą”, następnie  „bilet elektroniczny” i przykładamy telefon do czytnika. Zakupiony bilet możemy sprawdzić tak samo, jak przy użyciu karty płatniczej.

Aktualności

piątek, 12 marca 2021

Kwota najniższej emerytury od 01-03-2021 r.

Piotr Skobel

Centrum Świadczeń Socjalnych w Łodzi informuje, iż od 1 marca 2021 r. kwota najniższej emerytury wynosi 1250,88 zł. więcej

poniedziałek, 1 lutego 2021

W Łodzi rozpoczyna się nabór wniosków na nowy okres rozliczeniowy świadczenia 500+

Grzegorz Gawlik / UMŁ

Od poniedziałku, 1 lutego 2021 r. Centrum Świadczeń Socjalnych w Łodzi rozpoczyna kolejną edycję przyjmowania wniosków o świadczenie wychowawcze nazywane świadczeniem 500+ więcej

wtorek, 19 stycznia 2021

Składanie wniosków o świadczenie wychowawcze 500+ drogą elektroniczną na nowy okres świadczeniowy 2021/2022

Piotr Skobel

Centrum Świadczeń Socjalnych informuje, iż od dnia 1 lutego 2021 r. można składać drogą elektroniczną wnioski o przyznanie świadczenia wychowawczego 500+ na nowy okres świadczeniowy rozpoczynający się… więcej

wtorek, 5 stycznia 2021

Wniosek o dodatek mieszkaniowy powiększony o dopłatę do czynszu

Piotr Skobel

Centrum Świadczeń Socjalnych w Łodzi informuje, iż najemcom oraz podnajemcom lokali mieszkalnych może zostać przyznany dodatek mieszkaniowy powiększony o dopłatę z Funduszu Przeciwdziałania COVID-19… więcej

piątek, 27 listopada 2020

Informacja o ograniczeniach w pracy Centrum Swiadczeń Socjalnych w Łodzi

Piotr Skobel

Centrum Świadczeń Socjalnych w Łodzi uprzejmie informuje, iż w dniu 27.11.2020 roku od godziny 14:30 budynek przy ulicy Urzędniczej 45 pozostaje nieczynny z uwagi na dezynfekcję pomieszczeń. … więcej

poniedziałek, 16 listopada 2020

świadczenia pielęgnacyjne- ilustracja ozdobna bez dalszych treści

Wysokość świadczenia pielęgnacyjnego w roku 2021

Piotr Skobel

Obwieszczenie Ministra Rodziny i Polityki Społecznej z dnia 4 listopada 2020 r. w sprawie wysokości świadczenia pielęgnacyjnego w roku 2021. więcej