Artykuł

Kanapki dla osób w kryzysie bezdomności od pracowników T-Mobile Polska i streetworkerów

  • kategoria:
  • Aktualności MOPS
  • Schronienie
  • Aktualności dla pracowników MOPS
  • Biznes
  • dobre praktyki - przemysły kreatywne

Osoby w kryzysie bezdomności, które mimo możliwości skorzystania ze wsparcia w postaci m.in. schroniska lub noclegowni, decydują się na przebywanie w przestrzeni w publicznej na terenie Łodzi, otrzymały we wtorek 3 października kanapki. Przekazywane jedzenie zostało wcześniej przygotowane przez 25 pracowników Departamentu Zarządzania Marką i Customer Experience T-Mobile Polska. Gotowe kanapki trafiły następnie do siedziby nowo powstałego, w ramach Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Łodzi, Wydziału Wspierania Osób w Kryzysie Bezdomności przy ul. Objazdowej 17. Stamtąd – za pośrednictwem streetworkerów zajmujących się specjalistyczną pomocą na rzecz osób bezdomnych i będących pracownikami wspomnianego Wydziału – zostały przekazane bezpośrednio osobom potrzebującym.

fot. UMŁ
8 zdjęć
fot. UMŁ
fot. UMŁ
fot. UMŁ
fot. UMŁ
fot. UMŁ
ZOBACZ
ZDJĘCIA (8)

- Zarówno w ramach naszej codziennej pracy, jak i spotkań integracyjnych, zawsze staramy się zrobić coś wartościowego dla naszego otoczenia – mówią pracownicy T-Mobile Polska. – Z doświadczenia już wiemy, że nic tak nie scala zespołu, jak wspólna praca na rzecz innych. To także okazja do wspólnego spędzenia czasu i integracji w bardzo pożyteczny społecznie sposób. Również jako cała organizacja T-Mobile angażujemy się w wiele różnych akcji charytatywnych, blisko współpracując m.in. ze Stowarzyszeniem Centrum Wolontariatu w ramach inicjatywy „Radość Pomagania”. Każdy z naszych pracowników może zostać wolontariuszem i bardzo wiele osób korzysta z tej możliwości, a dzięki temu, że nasi pracownicy są rozsiani na terenie całej Polski, mamy możliwość adresowania specyficznych, lokalnych potrzeb.

W sumie pracownicy T-Mobile Polska przygotowali własnoręcznie prawie 100 kanapek, które streetworkerzy przekazali bezdomnym podczas standardowej, codziennej pracy w terenie.

- Osobom w kryzysie bezdomności przebywającym na terenie Łodzi udzielamy kompleksowego wsparcia za pośrednictwem naszych pracowników przez cały rok - mówi Piotr Kowalski, dyrektor Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Łodzi. - Pomoc ta to m.in. możliwość skorzystania z finansowanych i współfinansowanych przez Miasto Łódź schronisk oraz noclegowni, ale również wsparcie finansowe, żywnościowe i rzeczowe, np. w postaci odzieży. W tym roku uruchomiliśmy dwie mobilne łaźnie, w których jest możliwość umycia się i wyprania odzieży. Są poza tym działania aktywizujące społecznie, a zimą dodatkowo jeszcze „Autobus dla bezdomnych i potrzebujących” kursujący wieczorami po ulicach Łodzi oraz Świetlica dla Osób Bezdomnych. Nasza codzienna pomoc polega również na rozmowach wspierających i motywujących do zmiany swojego stylu życia z osobami w kryzysie bezdomności i właśnie podczas takich codziennych spotkań nasi streetworkerzy częstowali bezdomnych kanapkami podarowanymi wcześniej przez T-Mobile Polska.

Dzięki wspomnianemu, nowo powstałemu Wydziałowi Wspierania Osób w Kryzysie Bezdomności przy ul. Objazdowej 17, wszystkie działania łódzkiego MOPS w zakresie bezdomności zostały skonsolidowane w jednym miejscu. Do zadań nowego Wydziału należy m.in.: rozpoznawanie sytuacji i potrzeb osób w kryzysie bezdomności przebywających na terenie miasta Łodzi, załatwianie spraw interwencyjnych z zakresu świadczonej pomocy, aktywizacja osób bezdomnych, przygotowanie osób bezdomnych do usamodzielnienia i integracji ze środowiskiem, współpraca z podmiotami środowiska lokalnego (zwłaszcza organizacjami pozarządowymi oraz wolontariuszami działającymi na rzecz pomocy osobom bezdomnym) oraz prowadzenie merytorycznego nadzoru nad jakością usług dla osób bezdomnych świadczonych przez placówki zapewniające schronienie na podstawie zawartych umów.

Do siedziby Wydziału przy ul. Objazdowej 17 może zgłosić się zarówno każda osoba w kryzysie bezdomności, jak i każdy mieszkaniec Łodzi posiadający wiedzę na temat takiej osoby potrzebującej wsparcia. Wydział jest dostępny w poniedziałki, środy, czwartki i piątki w godz. 8 – 16 oraz we wtorki w godz. 9 – 17. W tych samych godzinach z Wydziałem można skontaktować się również telefonicznie pod numerem telefonu: (42) 208 25 58.

Na ten moment cały czas dostępny jest jeszcze również Punkt Wsparcia przy ul. Wschodniej 32, gdzie streetworkerzy pełnią dyżury od poniedziałku do piątku w godz. 9 – 11 (w Punkcie osoby w kryzysie bezdomności otrzymują pomoc m.in. w postaci odzieży). Bezpośrednio ze streetworkerami można skontaktować się poza tym e-mailowo (streetworking@mops.lodz.pl) lub telefonicznie (numery telefonów do wszystkich streetworkerów oraz mapa z podziałem pracy terenowej streetworkerów znajdują się na stronie internetowej MOPS w łodzi – www.mops.lodz.pl, w zakładce „Pomoc osobom bezdomnym”).

Aktualności

poniedziałek, 22 czerwca 2020

nowy okres świadczeniowy dla wniosków składanych drogą elektroniczną

Piotr Skobel

Centrum Świadczeń Socjalnych informuje, iż od dnia 1 LIPCA 2020 r. można składać drogą elektroniczną wnioski na nowy okres zasiłkowy/świadczeniowy o przyznanie: świadczenia dobry start „300+” za… więcej

piątek, 22 maja 2020

Wznowienie bezpośredniej obsługi

Piotr Skobel

Centrum Świadczeń Socjalnych w Łodzi informuje, że od dnia 25-05-2020 r. wznowiona zostaje bezpośrednia obsługa mieszkańców wyłącznie w sprawach wymagających osobistego udziału interesantów przy ul.… więcej

środa, 10 czerwca 2020

Obrazek przedstawiający kalkulator i monety- nawiązanie do kont, pod którymi można wpłacać zadłużenie, lub przekazane przez dłużnika wpłaty

Zmiana kryterium dochodowego- Fundusz Alimentacyjny

Piotr Skobel

Centrum Świadczeń Socjalnych w Łodzi informuje, że przy ustalaniu prawa do świadczeń z funduszu alimentacyjnego na okres świadczeniowy rozpoczynający się od 1 października 2020 r. : świadczenia z… więcej

wtorek, 2 czerwca 2020

Nowe zasady składania wniosków

Piotr Skobel

Wszelkie dokumenty i wnioski do Centrum Świadczeń Socjalnych w Łodzi należy składać drogą elektroniczną za pomocą systemu teleinformatycznego: utworzonego przez ministra właściwego do spraw rodziny,… więcej

czwartek, 14 maja 2020

Nowe zasady przyjmowania wniosków o zmianę rachunków bankowych

Piotr Skobel

nowe wnioski przyjmowane są wyłącznie za pośrednictwem urny lub droga elektroniczną więcej

Obsługuje interesantów tylko po uprzednim umówieniu terminu spotkania

Piotr Skobel

Centrum Świadczeń Socjalnych w Łodzi informuje, że od dnia 18-05-2020 r. wznowiona zostaje bezpośrednia obsługa mieszkańców wyłącznie w sprawach wymagających osobistego udziału interesantów, po… więcej