Artykuł

Call Center Senior. Uruchomiliśmy specjalny telefon dla seniorów

  • kategoria:
  • Koronawirus
  • Seniorzy

Apelujemy do łódzkich seniorów, by dbali o siebie, nie wychodząc z domu lub też wychodząc z domu tylko wtedy, kiedy potrzebują. Uruchomiliśmy specjalny telefon dla seniorów Call Center Senior 42 638 55 00. Telefon został uruchomiony podczas pierwszej fali covid-19 w marcu.

fot. Licencja CC0
Miasto uruchomiło specjalny telefon dla seniorów Call Center Senior - 42 638 55 00

- Teraz telefon działa w godzinach pracy urzędu, czyli we wtorki w godzinach 9:00 -17:00, w pozostałe dni powszednie od 8 do 16. Jeżeli liczba połączeń telefonicznych wzrośnie wtedy będziemy reagować i wydłużać czas pracy – informuje Jarosław Chwiałkowski, pełniący obowiązki dyrektora Departamentu Organizacji Urzędu i Obsługi Mieszkańców UMŁ.

Seniorzy najchętniej korzystali z tego numeru w marcu, od 16 do końca marca w sumie zgłosili ponad 1200 różnych spraw.

- Były to różne pytania – od tych dotyczących otwarcia aptek, przychodni, przez zgłaszanie potrzeb robienia zakupów, aż po chęć po prostu porozmawiania – dodaje dyrektor Jarosław Chwiałkowski.

Centra Zdrowego i Aktywnego Seniora zostają zamknięte, w zamian za to, realizowane będą zajęcia online.

- Oferujemy zajęcia fizjoterapeutyczne, gimnastyczne, które będą odbywać się teraz za pośrednictwem Internetu, można to będzie zobaczyć na stronie dla seniorów, oraz na profilu Seniorzy w Łodzi na facebooku. Chodzi o to, by seniorzy mieli możliwość spędzenia ciekawie czasu i nie popadali w depresję. – informuje Katarzyna Jarosińska z Oddziału ds. Polityki Senioralnej UMŁ.

Dodatkowo uruchomiony został projekt „Przepis na zdrowie” w trybie online, który pomaga walczyć ze stresem w życiu codziennym. Są to warsztaty, podczas których można dowiedzieć się jak radzić sobie z lękiem w życiu codziennym, ale też po prostu porozmawiać z innymi ludźmi. Wszystkie informacje na temat zajęć dedykowanych seniorom są na stronie www.lodz.pl/seniorzy.

Od piątku 16 października Biuro Aktywności Miejskiej przyjmuje zgłoszenia do Miejskiego Wolontariatu. W tym celu uruchomiliśmy specjalny adres mailowy i numer telefonu. Pod adresem e-mail wolontariat@uml.lodz.pl lub numerem telefonu Biura Aktywności Miejskiej 42 638 52 53 wszyscy zainteresowani otrzymają informacje i kolejne instrukcje co zrobić, by zostać wolontariuszem. Każdy wolontariusz zostanie wyposażony w rękawiczki i maseczki. Najczęstsza pomoc to zakupy spożywcze, czy odbiór leków z apteki.

Podczas pierwszej fali covid wolontariat działał od marca do czerwca, wówczas zarejestrowało się 165 wolontariuszy i otrzymaliśmy około 650 spraw.

Apelujemy także jako miasto, o wsparcie sąsiedzkie – taka pomoc jest najłatwiejsza do zorganizowania i najbardziej skuteczna. Zrobienie dodatkowych zakupów sąsiadowi z tej samej klatki, jest najlepszym rozwiązaniem i najmniej obciążającym, dla samych pomagających.

Aktualności

wtorek, 27 lipca 2021

Wypłacane świadczenie- ilustracja bez dodatkowych treści

Okres świadczeniowy 2021/2022 dla wniosków papierowych

Piotr Skobel

Wnioski o świadczenia rodzinne oraz o świadczenia alimentacyjne w formie papierowej na okres zasiłkowy/świadczeniowy 2021/2022 można składać od dnia 2 sierpnia 2021 r. w Centrum Świadczeń Socjalnych w… więcej

wtorek, 6 lipca 2021

Wniosek o świadczenie 300+ złożysz tylko elektronicznie

ZUS

Od 1 lipca 2021 r. nastąpiły istotne zmiany w zakresie realizacji świadczenia 300+ w ramach programu „Dobry start”. Od tej daty beneficjenci 300+ będą mogli składać wniosek o ustalenie prawa do… więcej

poniedziałek, 21 czerwca 2021

nowe zasady przyznawania dodatków mieszkaniowych od 01 lipca 2021 r

Piotr Skobel

Centrum Świadczeń Socjalnych w Łodzi informuje, iż od 1 lipca 2021 r. wchodzi w życie nowelizacja ustawy o dodatkach mieszkaniowych. Najważniejsze zmiany to: definicja dochodu, który będzie… więcej

przypominamy o składaniu wniosków o świadczenie wychowawcze (500+)

Piotr Skobel

Centrum Świadczeń Socjalnych w Łodzi przypomina, że trwa akcja naboru wniosków o świadczenie wychowawcze (500+) na okres od 1 czerwca 2021 r. do 30 maja 2022 r.W związku z tym, tylko złożenie wniosku… więcej

nowy okres zasiłkowy/świadczeniowy dla wniosków składanych drogą elektroniczną

Piotr Skobel

Centrum Świadczeń Socjalnych informuje, iż od dnia 1 lipca 2021 r. można składać drogą elektroniczną wnioski na nowy okres zasiłkowy/świadczeniowy o przyznanie: świadczeń rodzinnych za… więcej

czwartek, 17 czerwca 2021

Świadczenie dobry start (300+) na nowych zasadach w ZUS

Piotr Skobel

Od 01-07-2021 r. wnioski o świadczenie dobry start (300+) będzie przyjmował i rozpatrywał Zakład Ubezpieczeń Społecznych. Centrum Świadczeń Socjalnych w Łodzi nie będzie już realizowało tego zadania. … więcej