Artykuł

Biuro Miejskiego Rzecznika Konsumentów w Łodzi będzie pracować zdalnie

  • kategoria:
  • Koronawirus

W związku z sytuacją epidemiczną w biurze, począwszy od 30.10 Biuro Miejskiego Rzecznika Konsumentów w Łodzi będzie udzielać porad w sprawach konsumenckich tylko telefonicznie.

Porady będą udzielane pod numerami telefonów 42 638 46 56 (sekretariat), 42 638 46 57, 42 638 46 58, 42 638 54 45, lub e-mailem: mrk@uml.lodz.pl.

Rekomendujemy, aby konsumenci, których sprawy są już prowadzone przez Biuro, kontaktowali się bezpośrednio z pracownikami prowadzącymi sprawy – imiona i nazwiska pracowników wraz z numerami telefonu i adresami e-mail podane są w każdym piśmie Biura, jakie było wysłane w danej sprawie do konsumenta. W razie wątpliwości należy kontaktować się telefonicznie pod nr 42 638 46 56 (sekretariat).

UWAGA: W przypadku przesyłania do Biura Rzecznika Konsumentów drogą e-mailową jakichkolwiek dokumentów, zalecanym sposobem postępowania jest zabezpieczenie dokumentacji hasłem i jednocześnie przekazanie pracownikowi Biura Rzecznika innym kanałem komunikacji (najlepiej telefonicznie pod nr 42 638 46 56) hasła dostępu.

Wnioski o podjęcie przez Rzecznika Konsumentów interwencji u przedsiębiorcy przyjmowane są wyłącznie na piśmie. Wzór wniosku możliwy jest do pobrania ze strony internetowej UMŁ, z zakładki: https://uml.lodz.pl/dla-mieszkancow/rzecznicy-i-pelnomocnicy/miejski-rzecznik-konsumentow-w-lodzi/

Wnioski te należy kierować do Biura Rzecznika:

  • umieszczając w pojemniku przy wejściach do Urzędu w lokalizacjach: ul. Piotrkowska 110, ul. Zachodnia 47, Al. Piłsudskiego 100,
  • drogą pocztową,
  • przez Elektroniczną Platformę Usług Administracji Publicznej (wymagane jest posiadanie profilu zaufanego ePUAP).

Niezależnie od Biura Rzecznika Konsumentów w Łodzi pomoc prawną konsumentom świadczy Ogólnopolska Infolinia Konsumencka – tel. 801 440 220 oraz 22 290 89 16, a za pośrednictwem Internetu Konsumenckie Centrum E-porad - w celu uzyskania tam pomocy należy wysyłać wiadomości na adres e-mail: porady@dlakonsumentow.pl.

Można także korzystać z portalu https://e-konsument.com/, który automatycznie generuje poradę prawną. Pomoc prawna jest bezpłatna.

Aktualności

wtorek, 21 czerwca 2022

nowy okres zasiłkowy/świadczeniowy dla wniosków składanych drogą elektroniczną

Centrum Świadczeń Socjalnych informuje, iż od dnia 1 lipca 2022 r. można składać drogą elektroniczną wnioski na nowy okres zasiłkowy/świadczeniowy o przyznanie: świadczeń rodzinnych za… więcej

czwartek, 2 czerwca 2022

Świadczenie wychowawcze (500+) na nowy okres od 01-06-2022 r.

Uprzejmie informujemy, że świadczenie wychowawcze (500+) było wypłacane w terminach miesięcznych do 31-05-2022 r. przez Centrum Świadczeń Socjalnych w Łodzi, a więc ostatnia wypłata nastąpiła w… więcej

piątek, 8 kwietnia 2022

BIAŁA SOBOTA - 09.04.2022 R.

w dniu 9 kwietnia 2022 roku w podmiotach leczniczych, dla których organem tworzącym jest Samorząd Województwa Łódzkiego, organizowana jest BIAŁA SOBOTA.  więcej

piątek, 25 marca 2022

„Weekend dla Ukrainy” w ZUS

informacja ZUS

Obsługa obywateli Ukrainy przebywających na terenie kraju 26 i 27 marca 2022 r. w oddziałach ZUS więcej

wtorek, 22 marca 2022

Informacja dla uchodźców

W ulotce znajdują się podstawowe wiadomości o punktach recepcyjnych, legalizacji pobytu i numerze PESEL, opiece medycznej, a także o możliwości edukacji i poszukiwania pracy, wraz z telefonami i… więcej

czwartek, 17 marca 2022

informacja dla obywateli Ukrainy/ інформація для громадян України

Центр соціальних виплат у Лодзі повідомляє, що, відповідно до Закону від 12 березня 2022 р. про допомогу громадянам України в зв'язку зі збройним конфліктом на території цієї країни, якщо Ви є… więcej