Artykuł

Biuro Miejskiego Rzecznika Konsumentów w Łodzi będzie pracować zdalnie

  • kategoria:
  • Koronawirus

W związku z sytuacją epidemiczną w biurze, począwszy od 30.10 Biuro Miejskiego Rzecznika Konsumentów w Łodzi będzie udzielać porad w sprawach konsumenckich tylko telefonicznie.

Porady będą udzielane pod numerami telefonów 42 638 46 56 (sekretariat), 42 638 46 57, 42 638 46 58, 42 638 54 45, lub e-mailem: mrk@uml.lodz.pl.

Rekomendujemy, aby konsumenci, których sprawy są już prowadzone przez Biuro, kontaktowali się bezpośrednio z pracownikami prowadzącymi sprawy – imiona i nazwiska pracowników wraz z numerami telefonu i adresami e-mail podane są w każdym piśmie Biura, jakie było wysłane w danej sprawie do konsumenta. W razie wątpliwości należy kontaktować się telefonicznie pod nr 42 638 46 56 (sekretariat).

UWAGA: W przypadku przesyłania do Biura Rzecznika Konsumentów drogą e-mailową jakichkolwiek dokumentów, zalecanym sposobem postępowania jest zabezpieczenie dokumentacji hasłem i jednocześnie przekazanie pracownikowi Biura Rzecznika innym kanałem komunikacji (najlepiej telefonicznie pod nr 42 638 46 56) hasła dostępu.

Wnioski o podjęcie przez Rzecznika Konsumentów interwencji u przedsiębiorcy przyjmowane są wyłącznie na piśmie. Wzór wniosku możliwy jest do pobrania ze strony internetowej UMŁ, z zakładki: https://uml.lodz.pl/dla-mieszkancow/rzecznicy-i-pelnomocnicy/miejski-rzecznik-konsumentow-w-lodzi/

Wnioski te należy kierować do Biura Rzecznika:

  • umieszczając w pojemniku przy wejściach do Urzędu w lokalizacjach: ul. Piotrkowska 110, ul. Zachodnia 47, Al. Piłsudskiego 100,
  • drogą pocztową,
  • przez Elektroniczną Platformę Usług Administracji Publicznej (wymagane jest posiadanie profilu zaufanego ePUAP).

Niezależnie od Biura Rzecznika Konsumentów w Łodzi pomoc prawną konsumentom świadczy Ogólnopolska Infolinia Konsumencka – tel. 801 440 220 oraz 22 290 89 16, a za pośrednictwem Internetu Konsumenckie Centrum E-porad - w celu uzyskania tam pomocy należy wysyłać wiadomości na adres e-mail: porady@dlakonsumentow.pl.

Można także korzystać z portalu https://e-konsument.com/, który automatycznie generuje poradę prawną. Pomoc prawna jest bezpłatna.

Aktualności

czwartek, 14 maja 2020

Obsługuje interesantów tylko po uprzednim umówieniu terminu spotkania

Piotr Skobel

Centrum Świadczeń Socjalnych w Łodzi informuje, że od dnia 18-05-2020 r. wznowiona zostaje bezpośrednia obsługa mieszkańców wyłącznie w sprawach wymagających osobistego udziału interesantów, po… więcej

środa, 22 kwietnia 2020

Zmiana wysokości dodatku energetycznego

Piotr Skobel

publikacja Obwieszczenia Ministra Klimatu z dnia 10 kwietnia 2020 r. w sprawie wysokości dodatku energetycznego obowiązującej od dnia 1 maja 2020 więcej

wtorek, 21 kwietnia 2020

Przedłużenie ważności świadectw dla obcokrajowców

Piotr Skobel

Przedłużono okresy trwania zezwolenia na pracę oraz zezwolenia na pobyt czasowy. więcej

Szczególne rozwiązania dot. przedłużenia orzeczeń o niepełnosprawności i niezdolności do pracy

Piotr Skobel

Centrum Świadczeń Socjalnych w Łodzi informuje, iż w związku z wprowadzonym na terenie Rzeczypospolitej Polskiej stanem epidemii, na podstawie ustawy z dnia 2 marca 2020 r. o szczególnych… więcej

czwartek, 2 kwietnia 2020

Zmiana terminu wypłat w m-cu kwietniu 2020

Piotr Skobel

W związku z ogłoszeniem na obszarze Rzeczypospolitej Polskiej stanu epidemii, w miesiącu kwietniu realizacje świadczeń nastąpią we wcześniejszych terminach. więcej

Portal Tarcza Antykryzysowa

Piotr Skobel

Centrum Świadczeń Socjalnych w Łodzi uprzejmie informuje, iż na portalu gov.pl działa strona „Tarcza Antykryzysowa” więcej